60 درصد از منطقۀ الزنجیلی موصل آزاد شده است

60 درصد از منطقۀ الزنجیلی موصل آزاد شده است
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 05:19

پلیس فدرال عراق توانسته 60 درصد از منطقه الزنجیلی یکی از مناطق غرب موصل را به تسلط خود درآورد اما هنوز بخشی از این منطقه تحت تسلط گروه تروریستی داعش است.

العالم - عراق
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، سرلشکر "رائد شاکر جودت "  رئیس پلیس فدرال در بیانیه ای اعلام کرد: نیورهای پلیس فدرال 60 درصد از منطقه الزنجیلی را باز پس گرفتند، و از چندین محور به سوی باب السنجار (ورودی شمالی بخش قدیمی شهر) نفوذ کردند.

جودت افزود نیروهایش 23 تروریست را کشته و بر مقر به اصطلاح شهادت طلبان این گروه تروریستی تسلط یافته و در داخل آن کمربندهای انفجاری یافتند.

وی افزود: نیروهای پلیس با تمرکز تلاش خود در صدد نجات صدها خانواده ی محاصره شده و بیرون بردن آنان از مناطق درگیری و انتقال آنان از مسیرهای ایمن به اردوگاه های پناهندگان است.
نیروهای پلیس طی دو روز گذشته پیشروی محسوسی در منطقه الزنجیلی داشتند به گونه ای که فرمانده عملیات مشترک از نزدیک بودن اعلام «هفته پیروزی» در عراق پس از آزادسازی کامل شهر موصل از چنگ داعش خبر داد.
 

نیروهای پلیس فدرال در بیانیه ی روز جمعه از بازپس گیری 40 درصد از این منطقه خبر داد..
گفتنی است ارتش عراق از 17/10/2016، عملیات "نینوا می آییم " با پشتیبانی نیروهای پیشمرگه کرد  و یگان های الحشد الشعبی و الحشد العشائری  و جنگنده های ائتلاف بین المللی برای آزادسازی شهر اشغالی موصل در سال 2014 توسط داعش را آغاز کرده است.

گفتنی است نیروهای مشترک عراق در 19فوریه ،پس از بازپس گیری بخش شرقی شهرموصل ، عملیات حمله به بخش غربی این شهر پایگاه اصلی داعش را آغاز کرد.
217
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها