وبگاه صهیونیستی:

هیلی بدنبال بهبود روابط شورای حقوق بشر با اسرائیل است

هیلی بدنبال بهبود روابط شورای حقوق بشر با اسرائیل است
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 03:14

تایمز آو اسرائیل نوشت نیکی هیلی قصد دارد از شورای حقوق بشر سازمان ملل بخواهد برخوردش را با اسرائیل تغییر دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی این نشریه در مطلبی نوشت: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل قرار است فردا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سخنرانی کند. گمانه زنی های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه سخنرانی او هشداری به اعضای این شورا برای تعصبات ضد اسرائیلی آنها خواهد بود که اگر این روند را تغییر ندهند با ناراحتی آمریکا مواجه خواهند شد و باید خود را برای خروج آمریکا از این شورا آماده کنند.

او هنگام عزیمت به ژنو گفت: من تغییراتی را که باید انجام شود تشریح خواهم کرد. دولت ترامپ به دنبال قطع کمکهای مالی آمریکا به سازمانهای بین المللی بوده است. جان فیشر، مدیر دیده بان حقوق بشر در ژنو گفت: خیلی ها منتظر لحن هیلی هستند. اگر لحن او به گونه ای باشد که بخواهد آمریکا را از نظر تعهد به حقوق بشر بالاتر از بقیه کشورهای دنیا قرار دهد، من فکر می کنم چنین پیامی نتیجه ای نخواهد داشت.

اگر پیام این باشد که بیایید با کمک همدیگر نهادهای چند ملیتی را تقویت کنیم تا همه افراد از آن سود ببرند، در آن صورت فکر می کنم این پیامی است که همه ما می توانیم برای آن همکاری کنیم. از زمانیکه هیلی به این سمت منصوب شده بارها گفته است که آمریکا انتقادهای سازمان ملل از اسرائیل را نمی پذیرد. انتقاد آمریکا از این شورا موضوع جدیدی نیست. در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، آمریکا در سال 2006 به دلیل انتقادهای مکرر از اسرائیل از این شورا خارج شد. اوباما در سال 2009 آمریکا را به این شورا بازگرداند./ خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها