اگر بین آمریکا و روسیه جنگ شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر بین آمریکا و روسیه جنگ شود چه اتفاقی می افتد؟
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 15:28

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که در صورت وقوع جنگ بین روسیه و ایالات متحده آمریکا هیچ کس زنده نخواهدماند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین در پاسخ به سوال "الیور استون" کارگردان مشهور آمریکایی مبنی بر اینکه، "درصورت بروز جنگ میان روسیه و آمریکا، آمریکا پیروز خواهدشد؟" گفت: "من فکر می کنم، کسی زنده نخواهد ماند. "
استون در حال تهیه مجموعه فیلم‌هایی از گفت و گو با رهبران روسی است.
پوتین تصریح کرد: همواره به بهبود روابط میان روسیه و آمریکا امیدوار است و در این مورد هرگز امیدش را از دست نمی دهد.

در طول آماده شدن برای این مصاحبه، پوتین و استون به تماشای فیلم تاریخی "دکتر استرینگلوف" که در سال 1964 به روی پرده سینماها رفت مشغول شدند. این فیلم در دوران جنگ سرد بین دو کشور به کارگردانی "استنلی کوپرک" ساخته شد و محصول مشترک آمریکا و انگلیس محسوب می شود. محور داستان این فیلم درباره وقوع  جنگ هسته ای میان اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده ایالات متحده است.

پوتین در ادامه گفت: بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی دیگر وجود ندارد، پس هدف از ادامه پیمان ناتو چیست؟
رئیس جمهور روسیه گفت: در حال حاضر ناتو به ابزاری در دست آمریکا بدل شده است و دیگر اثری از یک پیمان نظامی برای خود ندارد. وی افزود هر کشوری که به ناتو می‌پیونند دیگر توان مقاومت در برابر فشارهای آمریکا را ندارد.
پوتین ادامه داد: من فکر می کنم که ناتو به منظور توجیه وجود خود نیاز به یک دشمن خارجی دارد و به طور مداوم در جستجوی یک دشمن خارجی است.

سپس کارگردان آمریکایی یک نسخه از فیلم را به پوتین اهدا کرد اما پس اینکه پوتین محل مصاحبه را ترک کرد، مشخص شد که جعبه فیلم خالی است. سپس الیور به دنبال پوتین رفت و گفت که فراموش کرده فیلم را در جعبه اش بگذارد که رئیس جمهور روسیه با کنایه گفت: "این هدیه نمادین آمریکایی است".
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها