استقبال ایپک از تحریم های ضد ایرانی سنا

استقبال ایپک از تحریم های ضد ایرانی سنا
جمعه 26 خرداد 1396 - 10:32

لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا (ایپک) با صدور بیانیه ای از تصویب تحریم های ضد ‏ایرانی در سنای آمریکا استقبال کرد و مدعی شد که این تحریم ها بر خلاف برجام نیست.‏

العالم - فلسطین اشغالی - ایران

بیانیه این گروه صهیونیستی مستقر در پایتخت آمریکا از اینکه سنا برنامه موشکی بالستیکی ایران و سپاه ‏پاسداران را تحریم کرده، استقبال کرده و آن را گام مهمی از جانب دو حزب آمریکا دانسته است.‏

این بیانیه از اینکه لایحه سنا به رییس جمهوری آمریکا اجازه می دهد افرادی که ' ناقض حقوق بشر' هستند را تحریم کند، استقبال کرده است.

ایپک همچنین از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرده که به طرح تحریم های ایران رای بدهد.‏

مجلس سنا آمریکا روز پنجشنبه، طرح تحریم های جدید علیه ایران را با اکثریت آرا تصویب کرد‎.‎

98 ‎سناتور به این طرح رای مثبت و 2 سناتور رای منفی دادند‎.

سناتور برنی سندرز از ایالت ورمانت و سناتور رند پال از کنتاکی به این طرح رای منفی دادند‎.

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: نمایندگان دمکرات و جمهوری خواه مجلس همیشه چند قطبی سنای آمریکا طرح تحریم های ‏جدید علیه ایران و روسیه را با اکثریت آراء به تصویب رساندند‎.

طرح تحریم ها و متمم های آن علیه ایران همراه با تحریم روسیه در یک لایحه گنجانده شده است.

این تحریم ها به خاطر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعمال شده است و بخش های مختلفی مانند اقتصاد، ‏کشتیرانی، معدن، فلزات، راه آهن و... را هدف قرار داده است. اشخاصی که حملات سایبری را از سوی دولت روسیه انجام داده ‏اند نیز با تحریم ها مورد هدف قرار گرفته اند‎.

قانون جدید تحریم ها علیه ایران اشخاصی را که در برنامه موشکی ایران دخالت دارند و یا هر شخصی که با آن ها در ارتباط ‏است و در این رابطه داد و ستد می کند، شامل می شود‎.

این لایحه همچنین تحریم هایی مربوط به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و تحریم تسلیحاتی را نیز شامل می شود‎.

سناتورها آمریکا مدعی هستند که این تحریم ها مانعی برای اجرای توافق هسته ای 1+5 نیست.

در این رابطه خبرگزاری رویترز نیز نوشت: سناتور رند پائول و برنی سندرز تنها سناتورهای مخالف در تصویب این لایحه ‏بودند. این لایحه تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع می کند و مواردی مانند تحریم های موشکی و فعالیت هایی را که مربوط ‏به توافق هسته ای نمی شود، شامل می شود‎.

برای تبدیل شدن این لایحه تصویب شده به قانون، مجلس نمایندگان نیز باید این لایحه را تصویب کرده و به امضای دونالد ترامپ ‏رئیس جمهوری آمریکا نیز برسد‎.

مشاوران مجلس نمایندگان کنگره آمریکا عنوان کردند که هنوز نمی توانند درباره نتیجه نهایی نمایندگان کنگره پیش بینی خاصی ‏داشته باشند‎.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها