بحران زیست‌محیطی در آب‌های منطقه‌ای کویت

بحران زیست‌محیطی در آب‌های منطقه‌ای کویت
شنبه 10 تير 1396 - 13:26

با افزایش مشکلات زیست محیطی در آبهای منطقه ای کویت کارشناسان نسبت به وقوع بحران تلف شدن آبزیان هشدار دادند.

العالم - خاورمیانه

آبهای منطقه ای کویت در خلیج فارس به دلیل ورود پساب ها و مواد آلوده ناشی از فعالیت کارخانجات صنعتی به سطح هشدار رسیده و طی ماه های اخیر موارد گسترده ای از تلف شدن آبزیان گزارش شده است.

همچنین بسیاری از مردم کویت با ایجاد چند هشتک خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

تلف شدن تعداد زیادی از آبزیان در کویت طی هفته گذشته موجب خودداری خیل عظیمی از مردم این کشور از خرید ماهی شده و صنعت ماهیگیری کویت که صنعتی پردرآمد و ریشه دار در این کشور می باشد را با مشکل مواجه کرده است.

همچنین با توجه به اینکه کویت آب شرب خود را از راه تصفیه آب خلیج فارس تأمین می کند، کارشناسان محیط زیست هشدارهای فراوانی را نسبت به بروز مشکلات بهداشتی در این زمینه در صورت ادامه روند آلودگی آب خلیج فارس، صادر کرده اند.

دولت کویت در بسیاری از مناطق ساحلی شهروندان را از شنا کردن منع می نماید، سازمان محیط زیست کویت در واکنش به گزارش های مکرر مبنی بر مشکلات زیست محیطی از جمله تلف شدن آبزیان به دلیل آلودگی آب، اجرای طرح های متعددی را آغار کرده است.

ازسوی دیگر فصل طولانی گرما در کویت، خشکسالی در این کشور را گسترش داده و نابودی پوشش گیاهی بیابانی، منجر به افزایش پدیده ریزگردها شده است.

کویت که تاکنون از پدیده ریزگردها خسارت های فراونی متحمل شده٬ سعی کرده است با اجرای طرح های بیابان زدایی این چالش ها را پشت سرگذارد که توفیق چندانی در این زمینه نداشته است. نبود تالاب یا منابع آبی زیرزمینی و بارش کم نیز خشکسالی در کویت را افزایش داده است و دستگاه های ذی ربط هزینه های هنگفتی را صرف تصفیه آب دریا می کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها