حقيقتی عجيب از جسم انسان پس از مرگ!

حقيقتی عجيب از جسم انسان پس از مرگ!
جمعه 16 تير 1396 - 00:44

يک مطالعه جديد نشان می دهد که برخی سلولهای ما تا چند روز يا حتي چند هفته پس از مرگ برای ادامه ی زندگی مبارزه می کنند.

العالم - گوناگون

پژوهشها نشان داد که مرگ به طور ناگهاني همه ي اجزاي بدن انسان را متوقف نمي کند، بلکه مرگ نوعي فرآيند آرام و تدريجي است. اما نکته ي عجيب تر آن است که «سلولهاي بنيادي» بدن انسان پس از مرگ همچنان براي زنده ماندن مي جنگند و مبارزه مي کنند.

يک مطالعه ي جديد نشان مي دهد که برخي سلولهاي ما تا چند روز يا حتي چند هفته پس از مرگ براي ادامه ي زندگي مبارزه مي کنند.
مرگ امري محتوم براي نوع بشر است، همانطور که همه مي دانند مرگ تمام اجزاي بدن انسان را از کار مي اندازد و متوقف مي کند، اما تحقيقات جديد نشان مي دهد که جسم انسان پس از مرگ براي زنده ماندن از پا نمي نشيند.
آنچه که درباره اش سخن مي گوييم نتيجه ي پژوهشي است که در مجله ي علمي Open Biology چاپ شده است. پژوهشگران در اين تحقيقات سلولهاي بدن را پس از توقف خون در بدن و مرگ مهمترين اجزاي آن بررسي کردند.

پژوهش آنها نشان داد که مرگ به طور ناگهاني همه ي اجزاي بدن انسان را متوقف نمي کند، بلکه مرگ نوعي فرآيند آرام و تدريجي است. اما نکته ي عجيب تر آن است که «سلولهاي بنيادي» بدن انسان پس از مرگ همچنان براي زنده ماندن مي جنگند و مبارزه مي کنند.
اين اکتشاف مي تواند محققان را براي دستيابي به درمان برخي از بيماري هاي مزمن در آينده ياري کند، زيرا سلول بنيادي مادرِ تمام سلول‌ها است و توانايي تبديل به تمام سلول‌هاي بدن را دارد. اين سلول‌ها توانايي خود نوسازي و تمايز به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌هاي خوني، قلبي، عصبي و غضروفي را دارند./ منبع : aryanews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها