مرکل: آمریکا به تعهد خود به توافق اقلیمی پاریس پایبند نیست

مرکل: آمریکا به تعهد خود به توافق اقلیمی پاریس پایبند نیست
شنبه 17 تير 1396 - 18:52

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز در پایان نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ گفت که همه اعضا به جز ایالات متحده، بر تعهد خود به توافق اقلیمی پاریس تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدراعظم آلمان درگفت و گو با خبرنگاران همچنین یادآور شد: روشن بود که در خصوص مسئله تغییرات اقلیمی ما باید اختلاف نظرهای خود را بیان می کردیم.

مرکل گفت گروه 20 بر سر ظرفیت تولید فولاد به توافق رسید که گزارش مفصل آن تا ماه نوامبر آماده خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه گروه 20 بر سر بیانیه نهایی به توافق رسیده است، افزود : بیانیه رسمی اجلاس سران گروه بیست به خوبی منعکس کننده اختلاف نظرات است.

مرکل گفت: مایلم در اینجا گزارشی از اجلاس دو روزه گروه بیست در هامبورگ به شما اعلام کنم. البته من پیش از آغاز اجلاس گفته بودم که برگزاری چنین رویدادی، بسیار پیچیده و دشوار است اما وظیفه من به عنوان صدراعظم آلمان و نیز میزبان اجلاس آن بود که از یک طرف منافع آلمان و اتحادیه اروپا را تامین کنم و از طرف دیگر به عنوان میزبان باید به شدت تلاش می کردم تا مصالحه و سازش میان اعضاء ایجاد کنم.

وی افزود: با این حال استفاده از ملاکها و معیارها، آنهم در جایی که اختلاف نظرها وجود دارد، همیشه جوابگو نیست و نمی توان بر روی آنها سرپوش گذاشت. در واقع در چنین فضایی بود که ما کار خود را شروع کردیم و معتقدم که این فضا در متن بیانیه رسمی اجلاس نیز منعکس شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها