دعوت سوريه ازسياسيون براي تدوين قانون احزاب

 دعوت سوريه ازسياسيون براي تدوين قانون احزاب
شنبه 18 تير 1390 - 17:03

نماينده مجلس الشعب سوريه از گروه هاي سياسي سوريه خواست براي بررسي پيش نويس قانون احزاب در سوريه ، پاي ميز گفت و گو حاضر شوند.

"خالد العبود" شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: تدوين پيش نويس براي نهايي کردن قانون احزاب در سوريه ، اقدامي سياسي است که بسترساز روند جديدي براي دولت جديد است و به همه گروه ها و جناح هاي مهم سياسي امکان مشارکت خواهد داد و اين گروه ها خواهند توانست ديدگاه ها و نظرات خود را در طرح اصلي دولت به کار بندند.

وي افزود: طرح قانون احزاب زمينه ساز تشکيل دولتي مدني تر است بنابراين برخي از جناح هاي سياسي موجود و جناح هايي که در صدد مشارکت در عرصه سياسي هستند بايد در اين عرصه گام بردارند.

نماينده مجلس الشعب سوريه گفت: مشارکت احزاب در اين مرحله باعث خواهد شد تا آنها با ارايه برنامه ها ، طرح ها و پيشنهادها به هدف اصلي براي دستيابي به دولت مدني تر دست يابند.

العبود سپس تاکيد کرد که برخي طرف هاي مخالف دچار بحران بي اعتمادي نسبت به دولت هستند اما بحران بي اعتمادي موجود در سوريه جز از طريق حضور در عرصه و داده هاي ميداني قابل حل نيست.

وي با تاکيد بر اين که مسايل بايد از طريق ميز گفت و گو حل و فصل شود؛ تصريح کرد: در وضع سياسي کنوني وظيفه همه اين است که پاي ميز گفت و گو حاضر شويم زيرا اين گفت و گو فقط براي برآوردن مسايل سياسي ايجاد نشده بلکه نيازهايي ملي عامل شکل گيري آن بوده است.

نماينده مجلس الشعب سوريه تاکيد کرد: بشار اسد رييس جمهور سوريه، حتي ماده هشت را نيز ناديده گرفت و اعلام کرد بهتر است به سمت قانوني جديد براي کشور گام برداريم.

وي افزود: مساله فقط اعداد و مواد قانوني نيست ، بلکه اينک امکان بررسي همه مسايل وجود دارد و هر مساله اي که مورد توافق واقع شود به تصويب مي رسد و هر موضوعي که مورد اختلاف واقع شود به گونه اي کنار گذاشته خواهد شد.

العبود در ادامه خاطر نشان کرد : بر اساس طرح قانون احزاب به همه احزاب شش ماه مهلت داده مي شود تا وضع خود را مشخص کنند و هر حزبي که وضع خود را مشخص نکند ، پس از انقضاي مهلت ، منحل خواهد شد.

وي در ادامه تصريح کرد: سوريه در مسير درست قرار گرفته است. اين کشور به عنوان نظامي متشکل از جامعه و حاکميت عزم خود را جزم کرده تا انقلاب در زمينه اصلاحات سياسي را به ثمر بنشاند و ما به آنان که خواهان انقلاب بودند مي گوييم که انقلاب به رياست بشار اسد صورت گرفته است.

العبود گفت: به کساني که مي خواستند در سوريه هرج و مرج به وجود بياورند مي گوييم که انقلابي که به رياست بشار اسد در سوريه اتفاق افتاد ، اين فرصت را از آن ها گرفته است.

نماينده مجلس الشعب افزود: سوريه بايد نقشي درخور و شايسته در منطقه ايفا کند اما کساني از خارج با اهدافي ضد منطقه اي به دنبال سقوط نظام در سوريه بودند و هدف آن ها از بين بردن نقش فعال سوريه در منطقه بود.

العبود تاکيد کرد: در مرحله آينده شاهد بازگشت آسايش به منطقه خواهيم بود و سوريه در منطقه نقشي اساسي و فعال ايفا خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها