برای عدم تحقق دموکراسی در بحرین

حقه‌بازی رژیم آل‌خلیفه ادامه دارد

حقه‌بازی رژیم آل‌خلیفه ادامه دارد
سه شنبه 21 تير 1390 - 08:43

يک فعال سياسي بحريني هشدار داد که رژيم آل خليفه با ادامه اعطاي تابعيت سياسي به بيگانگان مقابل تحقق دموکراسي و تشکيل دولت منتخب در بحرين را گرفته است.

"عبدالاله الماحوزي" در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دولت بحرين مدعي وجود تنش‌هاي طائفه‌اي در کشور شده و آشکارا اعلام کرده که با توجه به وجود اين تنش‌ها، امکان تشکيل دولت منتخب در بحرين وجود ندارد.

ماحوزی با تبیین این موضع رژیم حاکم بر بحرین تاکید می‌کند اين موضع‌گيري دولت بحرين به معني بازگشت به نقطه صفر و پس رفت و نااميدي هر چه بيشتر است و همزمان همه اطلاعات و نشانه‌ها حاکي است که روند اوضاع به سمت شکست گفت‌وگوها حرکت مي کند.

این فعال سیاسی بحرینی در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه العالم با اشاره به ادامه بازداشت رهبران مخالف، اخراج کارمندان و دانشجويان، ضرب و جرح شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آميز و اعطاي تابعيت سياسي به بيگانگان هشدار داد ادامه اعطاي تابعيت سياسي به بيگانگان سبب افزايش هواداران رژيم خواهد شد و در آن صورت، دولتي منتخب و دموکرات در کشور شکل نخواهد گرفت.

الماحوزی همچنین به فتگوي پيشنهادي رژيم آل خليفه با مخالفان اشاره کرده و خاطرنشان کرد: گفت‌وگويي که اکثر نمايندگان مردم معترض، مخالفان و نمايندگان جوانان 14 فوريه در آن حضور ندارند و رهبران مخالفان پشت ميله‌هاي زندان هستند؛ موضوعيت ندارد و اميدي به موفقيت آن نيست.

وي افزود: رژيم هر از گاهي تلاش مي‌کند تا وانمود کند که اصلاحاتي را در دست اجرا دارد اما پس از مدتي مردم را دور مي‌زند و از تعهدات خود شانه خالي مي‌کند و به عنوان مثال، بيش از 98 درصد مردم به ميثاق ملي راي دادند و برقراري نظام مشروطه سلطنتي را خواستار شدند اما رژيم پس از چند روز اين خواسته مردم را دور زد.

اين فعال سياسي بحريني گفت: نمي توان به رژيم بحرين اعتماد داشت زيرا حاکم بحرين در ماه مارس گذشته اعلام کرد که طرح گفت و گو با مخالفان به سرپرستي وليعهد برگزار خواهد شد اما دو روز از اين سخن نگذشته بود که به نيروهاي اشغالگر سعودي مجوز ورود به بحرين داده شد تا مردم را از دم تيغ بگذرانند و حقوق آنها را نقض کرده و مقدسات آنها را ويران کنند.

وي به عدم حسن نيت رژيم بحرين در قبال مردم خود و دروغ پردازي آن اشاره کرد و گفت: اقدام دولت در آزاد کردن 100 نفر از بازداشت شدگان نتيجه گفت و گو نبود بلکه نتيجه پايداري جوانان و پايمردي آنان بر خواسته‌هاي خود بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها