کارشناس امور ترکیه:

ترکیه ابزار دست آمریکا است

ترکیه ابزار دست آمریکا است
پنج‌شنبه 30 تير 1390 - 09:05

کارشناس امور ترکيه گفت: اختلاف ترکيه با رژيم صهيونيستي ظاهري بوده و آنکارا ابزار دست آمريکا است.

"محمد غياث سحلول" در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: ترکيه ابزاري است که آمريکا از آن مطابق با منافع و طرح هاي خود در منطقه استفاده مي کند.

وي درباره سخنان "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه را که گفته است اگر اسرائيل به خاطر کشتار در کشتي "مرمره" عذرخواهي نکند به نوارغزه سفر خواهد کرد و اگر عذرخواهي کند به غزه نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: اين سخنان اردوغان نوعي بازي با احساسات ملت هاي عرب است و اسرائيل و ترکيه در درجه اول به منافع خود می اندیشند.

کارشناس امور ترکيه درباره فشار آمريکا براي به تاخير انداختن انتشار گزارش بين المللي در خصوص پرونده کشتي مرمره گفت: مذاکراتی سري بين ديپلمات هاي ترکيه و رژيم صهيونيستي اخیرا در اروپا و آمريکا صورت گرفته است که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اقدامات ترکيه و اسرائيل در واقع نقش هايی است که آمریکا برای آنها تعيين کرده است و در زمان حاضر در روابط ترکيه و اسرائيل کشمکش وجود دارد اما وقتی زمان آن فرا برسد و آمریکا اجازه بدهد  نزدیک شدن روابط بین آنها زیر فشار انجام خواهد شد.

سحلول خاطرنشان کرد: آمريکا در قبال نقش آفرینی روسيه يا محور ايران و سوري در منطقه قصد دارد تا روابط ترکيه و اسرائيل را به قبل از سال 2002 يا قبل از حوادث 11 سپتامبر بازگرداند.

28/س22:37

پربیننده ترین خبرها