با ساخت بندر بزرگ مبارک؛

کويت مسير دريايي عراق را مسدود مي کند

کويت مسير دريايي عراق را مسدود مي کند
چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 17:42

بغداد (العالم) ـ رييس مرکز "آزادي رسانه" گفت: بندر بزرگي که کويت درصدد است در خليج فارس بسازد؛ مسير دريايي عراق را مسدود خواهد کرد و دولت عراق بايد اين مساله را پي گيري کند.

هادي جلومرعي چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: تيرگي روابط کويت و عراق ناشي از سياست رژيم ديکتاتوري صدام معدوم است و دولت کنوني عراق بايد هم اکنون در برابر رفتار کويت واکنش نشان دهد.

وي با درخواست از دولت عراق براي برخورد مسوولانه با مساله اقدام کويت به ساخت بندري در خليج فارس گفت: اگر کويت بندر بزرگ مبارک را بسازد ، عراق با مشکل بزرگي مواجه خواهد شد زيرا اين بندر مسير دريايي بغداد را که تنها مسيرش است ، مسدود خواهد کرد .

جلومرعي افزود: ساخت بندر مبارک در جزيره بوبيان در راستاي انتقام جويي دولت ، سياستمداران و برخي نهادهاي کويت از عراق به علت حمله احمقانه صدام به کويت در سال 1991 است حمله اي که منجر به تنفر مردم عراق و کويت از يکديگر از دو دهه پيش تاکنون شده است.
 
وي گفت: کويتي ها معتقدند که در موضع ضعف هستند زيرا کينه تاريخي از مساله تعلق داشتن کويت به عراق را در دل دارند و تلاش مي کنند عراق را تضعيف کنند.

رييس مرکز "آزادي رسانه" تصريح کرد: سران کويت بر اين باورند که موجوديت عراق به عنوان يک کشور و قدرتي اقتصادي و نظامي کويت را با خطر الحاق به عراق مواجه خواهد کرد يا عراقي ها چشم طمع به خاک کويت خواهند دوخت براي همين کويتي ها به هر نحو ممکن تلاش مي کنند که عراق را از لحاظ اقتصادي تضعيف کنند.
 
جلومرعي افزود: طبق اطلاعات رسيده ؛ کويت شروع به ساخت بندر مبارک کرده است ولي دولت کويت اين مساله را پنهان مي کند.
 
وي گفت: کويت از حضور اشغالگران آمريکايي در عراق براي تضعيف دولت عراق که دچار مشکلات داخلي است ، سوء استفاده مي کند. 

پربیننده ترین خبرها