سرمایه گذاری بانکهای انگلیس در تسلیحات مرگبار

سرمایه گذاری بانکهای انگلیس در تسلیحات مرگبار
چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 07:12

بانکهاي انگليس هزينه ساخت بمب هاي مرگبار خوشه اي را تامين مي کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی فاش کرد، بانکهای بزرگ این کشور از جمله "رويال بانك اسكاتلند "، "لويدز تي بي اس " ، "باركليز " و "اچ اس بي سي " هزينه مالي سازندگان بمب‌هاي خوشه‌اي را تامين مي‌كنند.

در این گزارش آمده است، با وجود مخالفت جامعه جهانی با تولید و بکارگیری اینگونه سلاح های مرگبار، بانکهای انگلیس در ساخت آن همکاری می کنند؛ این درحالی است که سال گذشته ميلادي انگليس يكي از اعضاي فعال كنوانسيون ضد سلاح‌هاي خوشه‌اي بود.

اينديپندنت تاکید کرد، دولت انگليس هیچگونه اقدامی براي مقابله با این فعالیت بانك‌ها و موسسات مالي در تامين هزينه شركت‌هاي سازنده بمب های خوشه‌اي، انجام نداده است.

بر اساس این گزارش، بانکهای انگلیسی با استفاده از نقص قوانین، توانسته اند در شرکتهای ساخت بمب های خوشه ای سرمایه گذاری کنند؛ بصورتیکه این بانکها بصورت مستقیم در ساخت این بمبها سرمایه گذاری نکرده اند.

در همین راستا، سازمان عفو بین الملل از فعالان داخلی این کشور خواست، دولت انگلیس را مجبور کنند با تصویب قوانین جدید، هرگونه سرمایه گذاری مستقیم یا غیر مستقیم در ساخت بمب های خوشه ای را ممنوع کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها