طرح خطرناك الحاق بحرين به عربستان

طرح خطرناك الحاق بحرين به عربستان
جمعه 28 بهمن 1390 - 10:06

در حالي كه چند روزي از اولين سالگرد انقلاب مردم بحرين ضد رژيم استبدادي حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين نمي گذرد، خبرها حاكي از توطئه خطرناك سران رياض و منامه براي الحاق بحرين به عربستان حكايت دارد.

محمد السعيدي پژوهشگرعربستاني روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم از طرح خيانت آل سعود و آل خليفه به ملت بحرين دفاع كرد و گفت: منابع و ثروت نفتي كشوركوچك بحرين به پايان رسيده و نيازمند يك كشور قوي تر است تا به عنوان سرپرست و حامي آن عمل كند.

وي مدعي شد كه اين امر باعث افزايش فرصت هاي اشتغال و سرمايه گذاري در بحرين خواهد شد.

السعيدي، همچنين ايجاد كنفدراليسم كشورهاي عرب عضو شوراي همكاري خليج فارس در مرحله كنوني را از نظر سياسي و اقتصادي ضروري دانست و گفت كه اين امر مي تواند در كاهش تنش هاي فرقه اي در منطقه مؤثر باشد.

طارق كوشك استاد دانشگاه ملك عبدالعزيز عربستان نيز به وجود جنگ رسانه اي شديد در منطقه با منشاء فرقه گرايي ديني اعتراف كرد.

اين درحالي است كه پس از سقوط رژيم ديكتاتوري صدام حسين در عراق و برقراري حكومت دموكراتيك در اين كشور، رياض تاكنون روي خوشي به حكومت مردم سالاري در عراق نشان نداده است و همواره به صورت غير مستقيم و گاه مستقيم، از ناآرامي و ترور در اين كشور حمايت كرده است.

MKH-16-23:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها