عربستان قصد دارد 50 هزار سودانی را اخراج کند

عربستان قصد دارد 50 هزار سودانی را اخراج کند
شنبه 24 تير 1396 - 11:55

دولت سودان اعلام کرد که آمادگی پذیرش 50 هزار نفر از اتباع خود را که در چارچوب ناقضان قانون اقامت از عربستان اخراج می شوند را دارد.

العالم - آفریقا

به گزارش پایگاه خبری عربی 21 به نقل از خبر گزاری رسمی سودان "کرار التهامی"، دبیر کل سازمان سودانی های مقیم خارج اعلام کرد: "سودان تجربه زیادی در برخورد با شرایط و موقعیت های پیش بینی نشده در مورد بازگشت داوطلبانه یا اجباری اتباع خود از دیگر کشورها دارد".

وی تصریح کرد بازگشت این تعداد از اتباع سودان از عربستان در مقایسه با تعداد کسانی که همچنان در آن کشور باقی می مانند، تبعات اقتصادی منفی برای سودان نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که اغلب کسانی که از عربستان اخراج شده اند، زن و کودک هستند.

التهامی گفت که کشورش در میان مدت برای تأمین فرصت شغلی برای این افراد و افتتاح پروژه های صنعتی کوچک، با سازمان های وابسته به سازمان ملل و مؤسسه های مالی بین المللی همکاری خواهد کرد.

بر اساس برآوردهای رسمی سودان اغلب سودانی های مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان به سه میلیون نفر می رسد، این در حالی است که آمارهای غیر رسمی نشان می دهند که تعداد سودانی های مقیم فقط عربستان را بیش از سه میلیون نفر ذکر کرده اند.

گفتنی است درآمد اتباع سودانی مقیم کشورهای خارج کمک قابل ملاحظه ای به تقویت توانمندی های اقتصاد داخلی این کشور می کند. بر اساس آمارهای غیر رسمی این افراد سالانه بین 4 تا 5 میلیارد دلار پول به کشور خود می فرستند.

عربستان در 29 مارس گذشته به خارجی هایی که بر خلاف قانون اقامت و کار در این کشور حضور دارند 90 روز مهلت داد تا اوضاع خود را بر اساس قوانین و مقررات این کشور ساماندهی کنند.

در 30 ژوئن نیز اداره کل گذرنامه عربستان به تمام اتباع خارجی در این کشور یک ماه مهلت داد تا اوضاع خود را سر و سامان دهند.

208

پربیننده ترین خبرها