آمریکا گزینه های «پاسخ نظامی» به کره شمالی را بررسی کرد

آمریکا گزینه های «پاسخ نظامی» به کره شمالی را بررسی کرد
شنبه 7 مرداد 1396 - 11:40

آمریکا در واکنش به اقدام  پیونگ یانگ در پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک ، «گزینه های پاسخ نظامی» به کره شمالی را بررسی کرد.

العالم-آمریکا

به گزارش وبگاه خبری تلگراف، در واکنش به اقدام پیوندر پی آزمایش یک موشک بالستیک توسط کره شمالی در روز جمعه، مقامات آمریکا «گزینه های پاسخ نظامی» به این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

پنتاگون ادعا می کند موشک آزمایشی کره شمالی که پس از طی مسافتی بالغ بر ۶۰۰ مایل ظرف ۴۵ دقیقه در جزایر غربی «هوکایدو» ژاپن فرود آمد، از نوع موشک بالستیک قاره پیما بوده است.

به گفته مقامات پنتاگون، مدت پرواز این موشک بالستیک شش دقیقه طولانی تر از موشک پرتاب شده در تاریخ چهارم ژوئیه است.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت ارزیابی این آزمایش موشکی شد.

شنیزو آبه در این باره گفت: «من گزارشی دریافت کردم مبنی بر اینکه کره شمالی بار دیگر یک موشک پرتاب کرده و این موشک احتمالاٌ در داخل منطقه انحصاری اقتصادی [ژاپن] فرود آمده است».

نخست وزیر ژاپن در ادامه اظهارات خود، این آزمایش موشکی را یک «تهدید جدی و واقعی» خواند.

همزمان سخنگوی دولت ژاپن نیز گفت: «اقدامات تحریک آمیز و مکرر کره شمالی به هیچ وجه قابل قبول نیست».

گفتنی است که مقامات ارتش آمریکا و کره جنوبی شب گذشته در حال بحث و بررسی گزینه های نظامی برای مقابله با کره شمالی بودند.

پرتاب این موشک توسط کره شمالی در حالی صورت گرفت که دولت دونالد ترامپ اعلام کرده است که دوره «شکیبایی استراتژیک» آمریکا نسبت به کره شمالی به پایان رسیده است.

مقامات آمریکا همچنین یأس و نومیدی خود را از همکاری ضعیف پکن برای تحت فشار گذاردن مقامات پیونگ یانگ بارها ابراز کرده اند. با این حال، دو کشور انگلیس و استرالیا در هفته جاری با پیوستن به آمریکا از مقامات چین خواستند تا فشار بیشتری بر متحد خود- کره شمالی- وارد نماید.

در مقابل، مقامات چین می گویند که از نفوذ اندکی بر رهبران کره شمالی برخوردارند و در عوض، از کره جنوبی و آمریکا می خواهند که رزمایشهای نظامی خود را در منطقه که عاملی تنش زاست، متوقف نمایند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها