فروش کالا به یک ایرانی برای شرکت آمازون دردسر شد

فروش کالا به یک ایرانی برای شرکت آمازون دردسر شد
شنبه 7 مرداد 1396 - 12:57

شرکت آمریکایی تجارت الکترونیکی «آمازون» به دلیل آنچه که فروش کالا به دستکم یک فرد مرتبط با ایران که در لیست سیاه واشنگتن قرار دارد، مورد تحقیقات فدرال قرار گرفت.

العالم - ایران 

شرکت آمریکایی تجارت الکترونیکی «آمازون» به اتهام فروش کالا به دستکم یک فرد مرتبط با ایران که ظاهراً در لیست سیاه دولت آمریکا قرار داشته است، تحت بازجویی و تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

پایگاه اینترنتی «سیلیکون بیت» گزارش کرد، آمازون در گزارش مالی سه ماهه خود که 28 ژوئیه منتشر شد، اعلام کرد که حدود 300 دلار کالا به افرادی فروخته است که در لیست سیاه آمریکا قرار دارد و واشنگتن، افراد و نهادهایی را در این لیست قرار می‌دهد که مدعی است تروریست یا حامی تروریسم هستند.

این گزارش حاکی از آن است که شرکت آمازون کالاهایی را به فردی در ماه فوریه داشته است که در لیست سیاه آمریکا قرار دارد و این فروش معادل یکهزار و 300 دلار بوده است و هنوز مشخص نیست که این فرد همان فردی است که در جدیدترین گزارش آمازون آمده است یا اینکه افراد دیگری بوده‌اند که از آمازون خرید کرده اند.

بنا بر این گزارش، فروش آمازون به این فرد مرتبط با ایران احتمالا قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه یا قوانین دیگر آمریکا مربوط به تحریم‌ها و کنترل صادرات را نقض کرده است.

این شرکت اعلام کرده است که وزارتخانه‌های بازرگانی و خزانه‌داری آمریکا در حال تحقیقات درباره فروش به افراد مرتبط با ایران و فروش به افرادی است که اسامی آنها در فرمان اجرایی آمریکا آمده است و ممکن است تنبیهاتی را برای شرکت امازون در نظر بگیرد.

شرکت آمازون درباره این خبر اظهارنظر نکرده است ولی گفته است که قصد دارد با بازرسان فدرال در زمینه تحقیقاتشان همکاری کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها