آمریکا درحال سرقت اشیاء تاریخی و باستانی سوریه

آمریکا درحال سرقت اشیاء تاریخی و باستانی سوریه
شنبه 7 مرداد 1396 - 17:31

منابع محلی در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری لبنانی از سرقت اشیاء تاریخی و باستانی سوریه، به دست آمریکایی‌ها و در پوشش پایگاه‌های نظامی که در سوریه احداث کرده‌اند، خبر دادند.

العالم - سوریه

پایگاه خبری سوری «الحدث» بر این باور است، اقدام آمریکایی‌ها در احداث پایگاه‌‌های نظامی متعدد در سوریه از بُعد امنیتی و نظامی بی‌‌معنا و مفهوم است.

این پایگاه خبری لبنانی در این خصوص به وجود پایگاه‌های نظامی بزرگ آمریکایی در عراق و در شرایطی برای خوب برای نظامیان آمریکایی اشاره می‌کند و یادآور می‌شود، این کشور دارای سلاح‌هایی دوربُردی است که تمام محورهای عملیاتی در سوریه را پوشش می‌دهد.

الحدث در ادامه این سوال را مطرح می‌کند که چه رازی در پس تعدد پایگاه‌های نظامی آمریکایی در سوریه وجود دارد، پایگاه‌هایی دور از یکدیگر که نظامیان مستقر در آنها، در مواردی فراتر از چند ده نفر نمی‌شود؟

منابع محلی در نزدیکی یکی از پایگاه‌های آمریکایی بین منطقه «جیرود» و فرودگاه «الضمیر» در ریف دمشق، پرده از تحرکات مشکوکی برداشته و از تردد گسترده بالگردهای آمریکایی خبر دادند که اغلب خالی و بدون بار وارد پایگاه آمریکایی شده و با بار از آن خارج می‌شوند.

این درحالی است که شاهدان محلی در منطقه تصریح کردند که بالگردهای آمریکایی درحال انتقال دستگاه‌های بزرگ حفاری بودند که مشخص شد، برای کاوش در مناطق تاریخی و باستانی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از تجار آثار باستانی هم تاکید کرد، منطقه‌ای که آمریکایی‌ها در نظر گرفته‌اند، منطقه‌ای باستانی است که گنجی از طلا به شکل سکه‌های طلا و اشیاء عتیقه به وزن ده‌ها تُن را در خود مدفون کرده و پیش از آغاز بحران سوریه مورد توجه قاچاقچیان آثار بود.

بر این اساس، آمریکا به بهانه حمایت از معارضان میانه‌رو و در واقع با هدف سرقت آثار باستانی و تاریخی سوریه محل احداث پایگاه‌های نظامی خود در این کشور را مشخص می‌کند./مشرق

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها