سخنان تکراری در نشست تحریم‌کنندگان قطر

سخنان تکراری در نشست تحریم‌کنندگان قطر
يکشنبه 8 مرداد 1396 - 16:29

چهار کشور عربی تحریم کننده قطر اعلام کردند در صورتی که قطر نشان دهد مایل به مقابله با تروریسم است ، حاضر هستند با این کشور گفتگو کنند.

العالم – بحرین

خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین روز یکشنبه در پایان نشست مشترک وزرای امور خارجه چهار کشور تحریم کننده قطر در منامه گفت : بار دیگر از قطر می خواهیم حمایت از تروریسم را متوقف کند. از نقش امیر کویت در حل بحران قطر قدردانی می کنیم.

خالد بن احمد که بیانیه نشست منامه را قرائت می کرد، افزود: کشورهای تحریم کننده کارشکنی دوحه در رسیدن حجاج قطری را محکوم می کنند. چهار کشور بر آمادگی خود برای گفتگو به شرط آنکه قطر تمایل عملی و صادقانه خود را در متوقف کردن حمایت از تروریسم نشان دهد، تاکید کردند.

وزیر امور خارجه بحرین گفت: نشست امروز مکمل نشست قاهره برای ارزیابی جدیت قطر در تعامل با بحران بود.

وی افزود: وزرای امور خارجه چهار کشور در این نشست، موضع گیری های اخیر قطر را ارزیابی کردند. هماهنگی برای محافظت از امنیت ملی عربی و نابودی تروریسم ادامه پیدا می کند. کشورهای تحریم کننده قطر بر خواسته های خود که قطر آنها را اجرا نکرده است، تاکید کردند. کشورهای تحریم کننده قطر بر سیزده خواسته خود از دوحه تاکید کردند.

اما عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات هم در نشست مشترک خبری با وزرای امور خارجه عربستان، بحرین و مصر در منامه گفت: برای کاستن از پیامدهای تاثیر اقدامات کشورهای تحریم کننده بر شهروندان قطری تلاش می کنیم. بعضی از اقدامات بر شهروندان قطری تاثیر گذاشته است. می توانیم گام های جدیدی برداریم اما مسئله مهم آن است که از تاثیر آن بر شهروندان قطری بکاهیم.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان هم در این نشست خبری مدعی شد: تلاش های قطر را برای سیاسی کردن اعزام حجاج قطری به عربستان رد می کنیم. اقدامات کشورهای تحریم کننده قطر، در چارچوب حاکمیت ملی این کشورهاست. تدابیر علیه قطر به این علت اتخاذ شد که دوحه بندهای توافقنامه ریاض را اجرا نکرد و به سیاست های خصمانه خود علیه کشورهای منطقه ادامه داد.

الجبیر افزود: خواست ما آن است که قطر به سیاست های خود در حمایت از تروریسم پایان دهد. قطر باید به سیاست های حسن همجواری پایبند باشد و با تروریسم و افراط گرایی در عمل مبارزه کند.

عادل الجبیر بار دیگر در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد: همه خرابی‌ها در منطقه زیر سر ایران است.

وزیر امور خارجه مصر هم در این نشست خبری تاکید کرد چهار کشور تحریم کننده قطر حاضر به مذاکره با دوحه درباره اصل خواسته هایشان از این کشور نیستند. 

سامح شکری در نشست مشترک خبری با وزرای امور خارجه امارات، عربستان و بحرین در منامه گفت: گفتگو به طور اساسی مبتنی بر اجرای شروط مورد نظر چهار کشور تحریم کننده قطر است. بیانیه قاهره بر سیزده خواسته کشورهای تحریم کننده قطر تاکید کرد. اجرای خواسته ها مستلزم آن است که سازوکاری با مشارکت چهار کشور تحریم کننده قطر تعیین شود. حاضر به مذاکره بر سر خواسته های خود از قطر در برابر پایان بحران نیستیم. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها