نابودی 113 خودرو نظامی مزدوران در یمن

نابودی 113 خودرو نظامی مزدوران در یمن
پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 - 00:21

در یک ماه گذشته، نیروهای مشترک یمنی با حملات متعدد 113 دستگاه ماشین نظامی ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی علیه ملت یمن را نابود کرده و دهها تن از مزدوران را کشته اند.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار شبکه العالم به نقل از منابع یمنی در ماه  ژوئیه  سال جاری میلادی، ارتش و کمیته های مردمی یمن، 113 خودرو نظامی ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی را منهدم کردند و واحد موشکی آن، 15 موشک کوتاه برد و چند موشک بالستیک شلیک کرد.

یک منبع آگاه اعلام کرد واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن 15 موشک کوتاه مدت ساخت داخل را به علاوه بیش از 150 موشک کاتیوشا و چند موشک بالستیک از نوع برکان 1 و برکان H-2 به سمت نیروهای متجاوز و مزدور شلیک کرده است.

وی خاطرنشان کرد در همین بازه زمانی نیروهای دریایی یمن یک ناوچه نظامی امارات و یک قایق جنگی نیروهای متجاوز را در سواحل  غربی هدف قرار دادند و سامانه های پدافند هوایی نیز یک هواپیمای بدون سرنشین نیروهای متجاوز را سرنگون کردند.

ارتش و کمیته های مردمی، 7 زرهپوش، 4 تانک و 102 خودرو نظامی دیگر متعلق به دشمن و مزدوران را منهدم کردند و سه انبار اسلحه و مهمات را آتش زدند.

این منبع نظامی تاکید کرد واحد تک تیراندازان ارتش وکمیته های مردی 26 نظامی سعودی را در جیزان، نجران و عسیرهدف قرار دادند و 177 تن از مزدوران را از این طریق در جبهه های مختلف از پا در آوردند.

وی خاطرنشان کرد نیروهای یمنی توانستند 36 حمله پیشروی دشمن سعودی و مزدورانش را در ماه جولای شکست دهد و با انجام عملیات پاکسازی بی نظیر، تلفات و خسارات عمده ای به آنها وارد کند.

202

پربیننده ترین خبرها