روحانی به مجلس می‎رود

روحانی به مجلس می‎رود
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 17:17

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه درهفته آینده جلسه علنی دارند و در جلسه سه شنبه برنامه دولت روحانی و وزرای پیشنهادی را بررسی می کنند.

العالم- ایران 

بر اساس قانون اساسی، یک هفته پس از معرفی وزرای پیشنهادی دولت، باید جلسه رای اعتماد به آنان برگزار شود که از روز سه شنبه در دستور کار مجلس خواهد بود.

 

همچنین سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه رئیس جمهوری باید برای دفاع از افراد پیشنهادی خود در مجلس حاضر شود ،گفت: از سه شنبه گذشته نیز فراکسیون ها و کمیسیون ها بررسی صلاحیت وزرا را آغاز کرده اند.

 

به گفته وی بررسی صلاحیت وزرا چهار روز و بدون تعطیلی، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مجلس انجام می‎شود و اگر روز پنج شنبه بررسی ها تمام نشد نمایندگان باید روز شنبه نیز جلسه علنی داشته باشند.

 

«بهروز نعمتی» گفت: سوابق افرادی که برای وزارت خانه ها معرفی شده اند باید بررسی شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید برای رای دادن به حجت شرعی برسند. تجربه هم این گونه بوده که برخی از وزرای پیشنهادی رای آورده اند و برخی هم نتوانسته اند به دولت بپیوندند.

 

وی افزود: بر اساس صحبت های انجام شده با آقای محمود واعظی مقرر شد که نفر پیشنهادی کابینه دوازدهم برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکشنبه هفته آینده به مجلس معرفی شود.

 

نعمتی همچنین درباره تصمیم مجلس برای لایحه تفکیک وزارتخانه ها نیز اظهار داشت: این لایحه در نوبت بررسی است و هر وقت زمان آن فرا برسد نمایندگان آن را بررسی و نظر خود را اعلام خواهند کرد.

 

وی افزود: به شخصه با تفکیک برخی وزارتخانه ها مخالفم، اما منطق می گوید که باید برخی از وزارتخانه های حجیم، تفکیک شده و تغییراتی در آنها ایجاد شود.

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها