بازتاب سخنان وزیر کشور عراق درباره درخواست عربستان از ایران

بازتاب سخنان وزیر کشور عراق درباره درخواست عربستان از ایران
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 07:41

اظهارات «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق که گفت، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان رسما از وی خواسته است، عراق برای کاهش تنش ریاض با تهران، میانجیگری کند، در رسانه های عربی زبان بازتاب گسترده ای داشته است.

العالم ـ ایران

شبکه خبری روسیا الیوم در این باره گزارش کرد: قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق در این باره گفت، وی به عربستان سعودی اعلام کرد که اگر آنها به دنبال بهبود روابط با ایران هستند، به زائران ایرانی احترام بگذارند و به آنها اجازه زیارت قبرستان بقیع را بدهند.
این شبکه خبری در ادامه آورد: عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به این گفته مقام عراقی اعلام کرد که این ما نبودیم که روابط خود با عربستان را قطع کردیم.
قاسم الاعرجی در این باره تاکید کرد، ایران درخواست سعودی را مثبت دانسته است و عربستان نیز وعده داد، به شروط ایران پاسخ مثبت دهد.
به گزارش ایرنا، بخش عربی «خبرگزاری اسپوتنیک روسیه»، «شبکه خبری الجزیره قطر»، «خبرگزاری رسمی آلمان (د.پ آ)، روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم»، «شبکه خبری شیعیان عربستان (نبا)، «تارنمای روزنامه مصری 'الیوم السابع'»، «شبکه خبری العراقیه»، «پایگاه کردی روداو کردستان عراق» این مطلب را بازنشر داده اند.
قاسم الاعرجی روز یکشنبه در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور اشاره و اظهارکرد: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه‌ای بین ایران و عربستان برای کاهش تنش ها باشد. پیش از این نیز ملک سلمان این درخواست را داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها