واشنگتن تأکید کرد ... نه «مجارات» دولت میانمار، نه حتی «سرزنش» آن

واشنگتن تأکید کرد ... نه «مجارات» دولت میانمار، نه حتی «سرزنش» آن
شنبه 18 شهريور 1396 - 13:17

یک مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که کشورش دولت "آنگ سانگ سو چی"، نخست وزیر میانمار را به خاطر ارتکاب جنایت و خشونت علیه مسلمانان در این کشور ملامت نمی کند اما برای حل بحران نیازمند همکاری اوست.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری اسکای نیوز، "پاتریک مورفی"، مسئول امور جنوب شرق آسیا در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: "ما همچنان حمله های صورت گرفته از هر طرفی را اعم از حمله به نیروهای امنیتی و حمله به غیر نظامیان را محکوم می کنیم، هر چند غیر نظامیان هم دست به حمله می زنند".

وی خاطرنشان کرد که چنانچه لازم باشد مقامات رسمی واکنشی در قبال این حمله ها نشان دهند باید این واکنش ها در سایه احترام به قانون و حقوق بشر باشد.

مورفی با بیان اینکه "ما خواستار توقف خشونت و تنشهای خشونت زا هستیم" تأکید کرد که آمریکا برای رسیدن به این هدف با دولت میانمار و ارتش این کشور که بیشترین نقش را در حوادث منطقه دارد، گفتگو می کند.

این مقام عالی رتبه در وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که کشورش به هیچ وجه قصد مجازات میانمار یا حتی اعمال فشار بر آن را ندارد.

"نیکی هیلی"، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز خطاب به نیروهای امنیتی میانمار گفته بود که حمله به غیر نظامیان فقط باعث طولانی شدن مدت درگیری و خشونت و از بین رفتن احتمال حل بحران در درازمدت خواهد شد.

208

پربیننده ترین خبرها