تکمیل حفاری‌ها در یکی از مناطق قدس

تکمیل حفاری‌ها در یکی از مناطق قدس
جمعه 26 اسفند 1390 - 15:02

العالم،قدس - رژيم اشغالگر حفاري شبکه تونل هاي زيرزميني منطقه سلوان نزديك مسجدالاقصي را با هدف تغيير تاريخ مسجد الاقصي به پايان رسانده است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه العالم از قدس، رژیم صهیونیستی در منطقه سلوان شبکه تونل های زیر زمینی ای تحت عنوان "حوض مقدس"ساخته است، که هدف از آن قرار دادن ساکنان منطقه در برابر عملی انجام شده است.

تصاوير اختصاصی ای كه شبكه العالم به آن دست يافته است، نشان مي دهد كه اين تونل از عين الحلوه در سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصي شروع مي شود و تا پايين ترين منطقه ديوار براق كه به مسجدالاقصي چسبيده است، امتداد دارد؛ اين تونل، بخشی از مجموعه تونل هايي است كه قسمت قديمي قدس را فرا گرفته است.

"سلوان فخري أبوذياب" رئيس كميته دفاع از اراضي فلسطین به خبرنگار شبكه العالم، گفت: این حفاری ها در ابتدا بعنوان جستجو به دنبال آثار صهيونيستي مطرح شد؛ ولی شکست این پروژه دریافتن آثار صهیونیستی باعث شد این رژیم تونل سازی را برای سست كردن زيربناي مسجدالاقصي ادامه دهد، تا هرگونه عامل طبيعي يا یا غیر طبیعی بتواند به ویرانی مسجد الاقصی منجر شود.

رژيم اشغالگر صهیونیستی از سال ها پيش به حفر اين تونل مانند ساير تونل ها اقدام كرده است و اين تونل ها پذيراي گروه هاي بسياري از صهيونيست ها در محل هاي موسوم به "شهر گردشگري يهود" بوده اند و همه اين تونل ها با یکدیگر در ارتباط هستند.

يكي از اهالي منطقه سلوان در قدس اشغالي درباره اثرات و پيامدهاي حفاری ها، گفت: شكاف هاي عجيبي براثر حفاري تونل ها درمنزل من به وجود آمده است، و من ابتدا گمان كردم كه اشكال از نحوه ساخت ساختمان است؛ اما پس از آن ، معلوم شد كه همه اين شكاف ها ناشي از حفاري تونل است.

وي افزود : نه تنها منزل من، بلكه منازل بسياري در منطقه سلوان با همين مشكل روبرو شده و دچار شكاف هاي عميق شده اند.

 

03/16   - 00:39

پربیننده ترین خبرها