تشییع پیکر امام جماعت مسجد شیعیان بروکسل

تشییع پیکر امام جماعت مسجد شیعیان بروکسل
شنبه 27 اسفند 1390 - 15:48

العالم، بروکسل - پيكر شهيد شيخ "عبدالله دحدوح" امام جماعت مسجد امام رضا (ع) بروكسل، با حضور مسلمانان و شماري از شخصيت هاي اسلامي، مسيحي و نمايندگان دولت تحت تدابير شديد امنيتي تشييع شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، افرادي كه در خيابان مقابل مسجد امام رضا(ع) در محله اندرلشت تجمع كرده بودند، با اندوه فراوان پيكر "شیخ دحدوح" را تشييع كردند؛ مسجدي كه هنوز بوي دود ناشي از حريق عمدي، از آن استشمام مي شود.

شامگاه دوشنبه گذشته 22 اسفند هنگام اقامه نماز مغرب یک وهابي افراطي با حمله به مسجد شیعیان بروکسل، این مسجد را با بمب بنزینی به آتش کشید؛ شيخ عبدالله الدحدوح امام جماعت این مسجد در این حریق به شهادت رسيد.

پيروان اديان، مذاهب و قوميت هاي مختلف که در ميان انبوه حاضران در مراسم تشييع حضور داشتند، ابراز امیدواری کردند که این حادثه مقامات بلژیکی را متوجه وضعيت دشوار مسلمانان مقيم این کشور بكند.

"عزالدين الاغميش" سخنگوي مسجد امام رضا (ع) در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت : ما اميدواريم كه اين مراسم عاملي براي كمك همه مسلمانان بلژيك به همديگر باشد.

مسئولان دولتي حاضر در مراسم نيز با ابراز همدردی با تشييع كنندگان، خشونت را محكوم كردند .

"گائتان وان گويدسن هوون" شهردار منطقه آندرلشت در مصاحبه با شبكه العالم گفت: ما همگان را به احترام به حقوق یکديگر در بلژيك فرا مي خوانيم كشوري كه دولتش به اعتقادات همگان احترام مي گذارد و به هيچ كس اجازه ايجاد اختلافات ديني و مذهبي نمي دهد. 

"شيخ علي ابوريا"روحاني لبناني نیز در مصاحبه با العالم گفت: اين جنايت تأثيرات زيادي در همه جهان اسلام خصوصا در اروپا داشت؛ این اقدام تروريستي بیانگر وجود افكار تكفيري و متحجر نگران كننده در اروپا است، و عاملين اين گونه اقدامات بايد طبق قانون مجازات شوند.

حمله به مسجد شیعیان بروکسل در حالی صورت گرفته است که این مسجد در پی تهدیدات مکرر سلفیان، تحت نظارت پلیس بروکسل قرار داشت.

 

03/17 - 12:58

پربیننده ترین خبرها