عضو جنبش حوثی ها

فقدان حاکمیت برای مردم یمن مشکل ساز شده است

فقدان حاکمیت برای مردم یمن مشکل ساز شده است
پنج‌شنبه 17 فروردين 1391 - 07:35

عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها گفت : يمن از دوره وابستگي به بيگانگان وارد مرحله اشغال و فقدان حاكميت ملي شده و اين بزرگ ترين مشكل مردم اين كشور است.

" يوسف الفيشي " در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : ملت يمن بايد درك كند كه در مرحله انقلاب براي بازيابي عزت و حاكميت ملي قرار گرفته است.
وي خاطرنشان كرد : يمني ها ملتي هستند كه كشورشان اشغال و عزتشان پايمال شده ، سربازان آمريكايي آزادانه و در امنيت كامل در پايتخت و جنوب اين كشور جولان مي دهند و در آب ها و سواحل  مي گردند و حريم هوايي ما را نقض كرده بر استان ها بمب مي ريزند.
وي تاكيد كرد : حوثي ها با حمله به هر يمني اعم از سلفي يا غير آن تحت هر عنوان و توجيهي مخالف است و دخالت آمريكا و عربستان يا هر كشور ديگري در امور داخلي يمن را نمي پذيرد.
عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها پسمانده هاي رژيم صالح و كساني كه در تقسيم قدرت با آن ها شريك شده اند را عامل باز شدن راه به روي دخالت دشمنان و بيگانگان در امور يمن دانست.
وي گفت : آن ها پرونده قانون اساسي را به فرانسه ، پرونده جنوب را به انگليس و پرونده ارتش را به آمريكا سپرده اند تا اين كشورها هر كاري خواستند با آن بكنند ؛ بنابراين عامل اشغال شدن يمن و سلب حاكميت ملي از آن ، همين پسمانده هاي صالح و شركاي آن ها در قدرت هستند.
وي افزود : در حالي كه بولدوزرهاي سعودي روستاهاي يمني را در نوار مرزي ويران مي كنند ، در اراضي يمني جولان مي دهند و كنترل اراضي اين مناطق مرزي را در دست گرفته اند ، دولت وفاق هيچ واكنشي نشان نمي دهد و سكوت پيشه كرده است ، آيا مي توان آن ها را دولت ناميد ؟ در واقع آن ها گروهي از اشخاص هستند كه تحت سلطه آمريكا ، اروپا و عربستان سعودي در حال حكومت هستند.
" يوسف الفيشي " درباره اطلاعات منتشر شده در روزنامه يمني الوطن مبني بر نفوذ هزاران جنگجوي سعودي به يمن تحت عناوين مختلف به منظور مبارزه با حوثي ها نيز گفت : نفوذ اين جنگجويان در چارچوبي اشغالگرانه صورت مي گيرد كه اجراي آن از چندين ماه پيش در دستور كار قرار گرفته است و بر اساس آن صدها تن از سربازان آمريكايي به بهانه مبارزه با القاعده وارد يمن مي شوند .
وي افزود : آن گاه سعودي ها و نيروهاي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس و پاكستاني ها و حتي شماري از فلسطيني ها كه همگي دست پرورده سازمان اطلاعات امريكا و اسراييل هستند به يمن مي آيند تا با حوثي ها بجنگند. به عنوان مثال حوثي ها چندي پيش در يكي از جبهه ها يك جنگجوي فلسطيني را به اسارت گرفتند وقتي درباره علت آمدنش سوال شد گفت : در راه خدا مي جنگم.
عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها در پايان تاكيد كرد كه سعودي ها و نيروهاي عرب كشورهاي حاشيه خليج فارس در واقع ابزار دستي براي اشغال يمن هستند و همان طور كه با انگليس و يهوديان همدست شدند اينك با کاخ سفید هم دست شده اند و درصدد واگذاري يمن به آمريكا هستند.
15:09.4
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها