اشتون: برجام یک توافق فوق العاده است

اشتون: برجام یک توافق فوق العاده است
دوشنبه 15 آبان 1396 - 16:27

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد در صورت خروج آمریکا از برجام پیامی که به جهان مخابره می‌شود آن است که آمریکا نمی‌تواند به تعهداتش پایبند بماند

العالم-اروپا

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا در اظهاراتی در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس درباره ارزیابی توافق هسته ای ایران بعد از گذشت دو سال از اجرای آن گفت: آنچه در نتیجه برجام حاصل شد، فوق العاده بود. هیچ کس چند ماه قبل از این توافق، بر روی موفقیت آن شرط بندی نمی‌کرد.

وی افزود: اگر آمریکا از توافق هسته ای ایران خارج شود، پیامی را به جهان مخابره می کند مبنی بر اینکه این کشور نمی تواند به تعهداتش پایبند بماند.

او گفت: به اعتقاد من توافق هسته ای ایران از مهمترین و پیچیده‌ترین توافق نامه‌هایی است که با ایران امضا شده است.

مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا افزود: هنگامی که من مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم، توافق با ایران بزرگ‌ترین چالش ما بود، توافق هسته ای با ایران توافقی استثنایی است. 

اشتون ادامه داد: برجام توافقی، فوق العاده و پیچیده است. در شرایطی که ما روس‌ها را به سبب اوکراین تحریم کرده بودیم، روس‌ها در تحریم ها علیه ایران با ما همسو شدند.

اشتون تاکید کرد: برخی افراد به جای نگاهی کلی‌تر به این توافق در چارچوبی گسترده‌تر، درگیر جزئیات آن شده اند و با آن مخالفت می‌کنند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها