استاد دانشگاه كينگز كالج انگليس اعلام كرد:

توسل رياض به توهم توطئه براي مقابله با انقلاب

توسل رياض به توهم توطئه براي مقابله با انقلاب
چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 09:31

لندن (العالم) ـ کارشناس معروف عربستاني و استاد دانشگاه كينگز كالج انگليس هشدار داد، رژيم آل سعود سعي مي كند با ربط دادن مطالبات مردمي به مسائل فرقه اي و طايفه اي و توهم توطئه بين المللي ضد امنيت اين كشور، هرگونه اعتراض را در عربستان سركوب كند.

خانم "مضاوي الرشيد" چهارشنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: جهان عرب در حال عبور از مرحله سخت ديكتاتوري است، اما همچنان گرفتار مشکلات بزرگی از جمله ممنوعیت آزادي بيان، آزادي تجمع و مطالبه حقوق قانوني است.

وي افزود: مشكل عربستان اين است كه رژيم آل سعود پيش دستي کرده و براي مقابله با خیزش مردم، قوانيني وضع كرده كه هرگونه فعاليت را در هر شكلي ممنوع مي كند.

اين فعال سياسي عربستاني خاطرنشان كرد: رژيم آل سعود مشكلات حقوقي و مطالبات مردم را طایفه ای و فرقه ای جلوه می دهد، حتي اگر این مطالبات به گروه يا منطقه خاصي ربط نداشته باشد.

مضاوی الرشید اظهار داشت: رژيم آل سعود با ترویج توهم وجود توطئه اي بين المللي ضد امنيت و ثبات عربستان، به مقابله با مطالبات برحق مردم می پردازد.

استاد دانشگاه كينگز كالج انگليس، با اشاره به موانع آل سعود در زمينه موفقيت در اجراي اين سياست گفت:  با توجه به مطالبات فراوان مردم عربستان برای اصلاحات اقتصادي و سياسي در كشور، رژيم نمي تواند این مطالبات را نادیده بگیرد، و یا با ادعای فرقه ای و طایفه ای بودن این مطالبات، افکار عمومی را از این مسائل منحرف کند و بگوید که معترضان به بيگانه وابسته اند.

مضاوی الرشيد با اشاره به مواضع متناقض عربستان سعودی درارتباط با تحولات و رویدادهای منطقه و انقلابهای مردمی، خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود از انقلابهایی که برای رسیدن به مطالبات برحق مردم صورت گرفته حمایت نمی کند، و مشروعیت انقلابها برای این رژیم اهمیتی ندارد.

وي هشدار داد: رژيم آل سعود پس از شکست در سرکوب انقلابها در مصر و کشورهای شمال آفریقا، به دنبال آن است که با کشاندن انقلابها به سوی خود آنها را در راستای منافعش به کار گیرد.

مضاوی الرشید اظهار داشت: رژيم آل سعود انقلاب بحرين را از طريق دخالت نظامي سركوب كرد، و انقلاب يمن را از طريق مذاكراتي مشكوك ناكام گذاشت.

مضاوی الرشيد با اشاره به دخالتهای سعودی در حوادث سوریه گفت: رژيم آل سعود به دنبال اهداف داخلي خود است، و به هيچ وجه دغدعه ملت هاي عرب و آزادي و دموكراسي خواهي آن ها را ندارد.

 

04/10 ـ 19:12 ـ Fa



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها