سردار غلامی:

بسیج وسپاه سرپناه های موقت برای زلزله زدگان ایجاد می کنند

 بسیج وسپاه سرپناه های موقت برای زلزله زدگان ایجاد می کنند
دوشنبه 22 آبان 1396 - 10:03

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج و سپاه برای امداد رسانی به هموطنان زلزله زده در مناطق مختلف به ایجاد و تجهیز سرپناه های موقت برای اسکان زلزله زدگان مبادرت می کنند.

العالم ـ ایران

سردار پاسدار نعمان غلامی روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به گستردگی رده های مقاومت بسیج و استقرار پایگاههای بسیج در استانهای مختلف از جمله استانهای کرمانشاه و ایلام ، نیروهای امدادی به سرعت و در ساعات اولیه زمین لرزه دیشب(یکشنبه) کار امداد، نجات و کمک رسانی را به مردم زلزله زده آغاز کردند.
وی افزود: در استانهای کشور فراخوان برای گروههای جهادی صادر شده که با سرعت و در اسرع وقت این گروههای جهادی در دو استان کرمانشاه و ایلام برای کمک و امداد در مناطق زلزله زده دارای اهمیت حضور پیدا کنند.
سردار غلامی گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که با حضور نیروهای پرشور مردمی پس از آوار برداری و گذر از مرحله نخست جمع آوری حاشیه های زلزله در مناطق تخریب شده به سازمان ها و دولت در ساخت واحدهای تخریب شده مردمی بویژه در روستاها کمک کند.
به گزارش ایرنا، رییس بسیج سازندگی تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین با تمام توان و با بهره گیری از سپاه های استانی برای امداد رسانی به مردم زلزله زده آماده خدمت به هموطنان است.
سردار غلامی اظهار کرد: با آمادگی هایی که بسیج سازندگی و گروههای جهادی در زمانهای اضطراری دارند، این آمادگی کامل برای امداد و نجات در بسیج و سپاه وجود دارد و در بسیاری از نقاط زلزله زده نیروهای مردمی و بسیج حضوری فعال برای اقدامات خدمات رسانی دارند.
 شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها