افزایش قیمت نان از اول آذر/گرانی نان در هر استان متفاوت است

افزایش قیمت نان از اول آذر/گرانی نان در هر استان متفاوت است
سه شنبه 23 آبان 1396 - 18:47

قیمت انواع نان سنتی از ابتدای آذرماه تا سقف ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و میزان افزایش قیمت در هر استان متفاوت است و با نظر استاندار و در تهران با نظر رئیس اتاق اصناف، تعیین می‌شود.

العالم - ایران / اقتصادی

تسنیم -- بعداز گذشت چندین  ماه از گله و شکایت نانوایان از ارزانی قیمت نان و  عدم‌ تغییر قیمت توسط ستاد تنظیم بازار، بالاخره این ستاد با افزایش قیمت 15 درصدی این محصول موافقت کرد، هر چند که نانوایان درخواست افزایش 30 درصدی را داشتند.

یکی از اعضای ستاد تنظیم بازار در این باره به تسنیم گفت: میزان افزایش قیمت نان در کشور، حد اکثر 15 درصد قیمت فعلی است و این رقم ممکن است در برخی از استان‌ها کمتر باشد.

وی افزود: تعیین میزان افزایش قیمت نان در تهران به رئیس اتاق اصناف سپرده‌شده است اما در سایر استان‌ها استاندار، میزان افزایش قیمت را تا سقف 15درصد تعیین می‌کند.

بنابراین گزارش، قاسم زراعت رییس اتحادیه نانوایان سنتی نیز با بیان اینکه زمان اعمال افزایش قیمت ابتدای آذر ماه است، گفت: در سه سال گذشته با وجود افزایش هزینه‌های تولید مانند هزینه‌های کارگری، قیمت نان ثابت بود به همین منظور ستاد تنظیم بازار مصوب کرده که افزایش 15 درصد قیمت بدون تغییر وزن چانه باشد.

وی افزود: ماه آینده  جلسات طرح و برنامه موردنظر برای طرح یکسان‌سازی طرح گندم، آرد و نان به نتیجه رسیده  و اجرایی می‌شود، اما این امر منجر به افزایش قیمت نمی‌شود.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش 15 درصدی نان تنها هزینه‌های کارگری را پوشش می‌دهد.

بنابراین گزارش، علی فاضلی نیز امروز در حاشیه دهمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  به عنوان رئیس اتاق اصناف، با این افزایش قیمت نان به‌صورت صد در صدی مخالف و معتقد است که نان بایدتک‌نرخی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها