پیشنهاد گروه های فلسطینی برای برنامه کاری نشست قاهره

پیشنهاد گروه های فلسطینی برای برنامه کاری نشست قاهره
شنبه 27 آبان 1396 - 17:21

گروه‌های فلسطینی، بیانیه ای را درباره نشست قاهره که قرار است 21 نوامبر (30 آبان) در قاهره پایتخت مصر برگزار شود، صادر کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم، جهاد اسلامی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین و طلایه داران جنگ آزادی بخش مردمی – نیروهای صاعقه در بیانیه ای مشترک بر مسائل مهمی تاکید کردند که در ذیل به آن اشاره می شود.

گروه های فلسطینی از توافق آشتی جنبش های فتح و حماس که در تاریخ 12/10/2017  در قاهره امضا شد، استقبال و بر اجرایی شدن آن درجهت حفظ منافع ملی فلسطین تاکید کردند.

گروه های فلسطینی دراین بیانیه همچنین اعلام کردند که از دعوت مصر برای برگزاری این نشست در 21 نوامبر استقبال می‌ کنند و بر لزوم موفقیت نقش مصر درجهت خدمت به منافع ملت فلسطین و قضیه فلسطین و تقویت روابط مصر و فلسطین تاکید دارند.

گروه های فلسطینی دربیانیه مشترک خود پیشنهاد کردند که برنامه کاری این دور از گفت وگوها در قاهره، مسائل ذیل شامل تاکید بر مضمون توافق های سابق گفت وگوهای ملی فلسطینی و پایبندی به آن به ویژه توافق قاهره در مارس 2005 ، منشور وفاق ملی در  غزه در سال 2006 ، توافق قاهره درسال 2011 و توافق قاهره در سال 2013 را دربرداشته باشد.

در بیانیه گروه های فلسطینی بر لزوم بازنگری در اوضاع سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از جمله بازسازی ساختار شورای ملی فلسطین از طریق انتخابات تاکید شده است.

دراین بیانیه تاکید شد که سند توافق ملی مربوط به سال 2006 ، اساس برنامه ملی فلسطین است.

گروه‌های فلسطینی افزودند از توافق‌های 2010، 2012 و 2017 استقبال و تأکید می‌شود مشکلات اساسی باریکه غزه باید هر چه زودتر حل شود.

در بیانیه یاد شده همچنین بر ادامه مبارزه با اشکال مختلف برای آزادی اسرای شجاع فلسطینی و عرب ها در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل و کمک به تقویت مقاومت آنان و حمایت از خانواده هایشان به منظور برخورداری از زندگی باکرامت و بدون تبعیض تاکید شد.

215

پربیننده ترین خبرها