میشل عون به دبیرکل اتحادیه عرب: مقاومت، حق لبنان است

میشل عون به دبیرکل اتحادیه عرب: مقاومت، حق لبنان است
دوشنبه 29 آبان 1396 - 17:20

رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در بیروت، اعلام کرد تعرض‌های اسرائیلی همچنان ادامه دارد و لبنان حق دارد از خود دفاع کند.

العالم ـ لبنان

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب که به لبنان سفر کرده، با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. 

به گزارش شبکه‌ «المیادین»، عون در این دیدار گفت: لبنان نمی‌تواند این اشاره را بپذیرد که دولتش در اقدامات تروریستی شریک است، تعرض‌های اسرائیلی همچنان ادامه دارد و این حق لبنانی‌هاست که در برابر آن (اسرائیل) مقاومت کنند و با تمام ابزارهای در دسترس در مقابل آن بایستند.

میشل عون در ادامه به دفاع «انطوان عزام» نماینده لبنان در اتحادیه عرب از حزب‌الله پرداخت و گفت: اظهارات وی یک اراده ملی جامع است. لبنان از سال 1978 تا 2006 مورد حمله قرار گرفته، از خود دفاع کرده و موفق شده اراضی‌اش را آزاد کند.

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه خاطرنشان کرد، لبنان مسئول درگیری‌های عربی و منطقه‌ای در کشورهای عربی نیست، لبنان به هیچ کسی تعرض نکرده و نباید بهای هیچکدام از این درگیری‌ها را با ثبات امنیتی و سیاسی خود بدهد.

به گزارش فارس، ابوالغیط پس از دیدار با عون در کنفرانس خبری، به برگزاری نشست دیروز (یکشنبه) اتحادیه عرب پرداخت و اعلام کرد عربستان درخواست بررسی مداخلات ایران در امور منطقه‌ای را داشت. 

وی افزود، هیچ کسی نمی‌پذیرد یا نمی‌خواهد که به لبنان ضرری وارد شود، اینکه دولت جدید لبنان تشکیل شود یا نشود مربوط به امور داخلی لبنان است و من نظری ندارم. 

در نشست دیروز اتحادیه عرب، حزب‌الله گروهی تروریستی خوانده شد و این موضوع با واکنش‌های گسترده روبرو شد.

پربیننده ترین خبرها