مخالفت حزب ائتلاف مردمی مصر با مشارکت وزیر صهیونیستی در کنفرانس قاهره

مخالفت حزب ائتلاف مردمی مصر با مشارکت وزیر صهیونیستی در کنفرانس قاهره
سه شنبه 7 آذر 1396 - 19:05

حزب ائتلاف مردمی سوسیالیستی مصر تاکید کرد به نام زنان مصر، همه زنان فلسطین اشغالی و زنان عربی که با وجود رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین مخالف هستند، با سفر و مشارکت وزیر اسرائیلی برای ایجاد برابری میان زن و مرد در کنفرانسی که قرار است در قاهره درباره توانمند سازی زنان تشکیل شود مخالفت می کنیم.

العالم - مصر

این حزب با صدور بیانیه ای که یک نسخه ازآن نیز به دست پایگاه "آفریقا پرس" رسید، دعوت از وزیر اسرائیلی برای مشارکت در کنفرانس اروپایی مدیترانه ای که هم اکنون در قاهره برگزار است را محکوم کرد.

 این وزیر اسرائیلی همان وزیری است که گفته بود تشکیل دولت فلسطینی فقط در سینا امکان پذیر است که به معنای حذف حقوق مردم فلسطین در خاک خود و جدا ساختن سینا از مصر است و این حزب خواهان اخراج این خانم از مصر است.

زنان حزب  ائتلاف مردمی سوسیالیستی از مشارکت هیاتهای رسمی و غیر نظامی  مصر در برگزاری کنفرانس و میزبانی از این وزیر اسرائیلی ابراز تاسف کرده و آن را  اقدامی  در راستای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی دانستند.

این بیانیه تاکید کرد: رنج و درد زنان فلسطینی و تبعیض علیه آنان در همه زمینه ها از زمان اشغال خاک فلسطین ، ما را وامی دارد تا با هرگونه مذاکره با  جلادان به ویژه این وزیر زن که ازعقاید تبعیض آمیزو استعماری خود پرده برداشته، مخالفت کنیم .

زنان حزب ائتلاف مردمی سوسیالیستی هم چنین نسبت به مشکلات بسیاری از فعالان زن عراقی، سوری و فلسطینی ،برای ورود به مصر جهت شرکت در فعالیت های زنانه  ابراز تاسف کردند این در حالی است که زنان اسرائیلی  در کمترین فرصت ویزاهای خود را برای مشارکت در این کنفرانس دریافت کردند.

این بیانیه بار دیگر بر مخالفت این حزب با وجود رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین و همه راه های عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تاکید کرد و از همه زنان مصر خواست این دیدار را محکوم کرده و چنین فعالیت هایی را که خواهان عادی سازی روابط با این رژیم است را تحریم کنند.

آنها بار دیگرحمایت خود را از زنان فلسطینی اعلام کردند زنانی که برای ساختن زندگی بهتر برای خود و فرزندانشان در سرزمین  اشغال شده توسط دشمن صهیونیستی مبارزه می کنند.

217

پربیننده ترین خبرها