موفقيت عراق در ساماندهي وضعيت امنيتي

موفقيت عراق در ساماندهي وضعيت امنيتي
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 06:11

تهران (العالم) ـ رئيس كميته ويژه عراق در وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: عراق توانسته است با استفاده از توانمندي هاي داخلي وضعيت امنيتي خود را مديريت و ساماندهي كند.

حسين كماليان روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم با اشاره به سفر نوري مالكي نخست وزير عراق به تهران و ديدار با مقام معظم رهبري و ديگر مقامات عالي رتبه ايران تأكيد كرد: با خروج نيروهاي اشغالگر از عراق؛ دولت اين كشور گام مهمي در زمينه گسترش حاكميت كامل خود برداشت و توانست به اين وسيله با تكيه بر توانمندي هاي ذاتي خود، پرونده امنيتي اين كشور را اداره كند.

كماليان افزود: بي ترديد اين تحول، بر منطقه و محيط بين الملل تأثير خواهد گذاشت.

محمد مجيد الشيخ سفير عراق در تهران نيز در گفت وگو با العالم تصريح كرد: ديدار نوري مالكي نخست وزير عراق از ايران با شرفياب شدن وي به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي كامل شد و ايشان در اين ديدار بر اهميت عراق تأكيد كردند.

الشيخ با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي به نخست وزير عراق تأكيد كردند كه مسائل مثبت فراواني در عراق وجود دارد و اين كشور شاهد پيشرفت فراواني است، گفت: ديدگاه ايران نسبت به عراق مثبت است عراقي كه شاهد پيشرفت و رسيدن به مرحله كنوني بوده است.

وي افزود: بي ترديد عراق به جايگاه والاتري در جهان عرب و همچنين كشورهاي منطقه و جهان دست خواهد يافت.

يادآور مي شود حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب، در ديدار با نوري مالكي نخست وزير عراق، با تأكيد بر ضرورت تحكيم نقش عراق در ميان كشورهاي منطقه و تقويت تأثير آن در منطقه خاطرنشان كردند: خروج اشغالگران از اين كشور و برگزاري نشست اتحاديه عرب از بزرگترين موفقيت هاي عراق در دوره اخير بوده است.
tt-23-21:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها