روزهای سخت تر در انتظار بارزانی/ حزب تغییر و جماعت اسلامی جدا شدند

روزهای سخت تر در انتظار بارزانی/ حزب تغییر و جماعت اسلامی جدا شدند
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 18:18

در پی اعتراضات مردمی در کردستان عراق دو حزب جنبش تغییر و جماعت اسلامی از تشکیلات کنونی حاکم بر کردستان عراق کناره گیری کرده و متعاقب این تصمیم ریاست پارلمان این منطقه نیز استعفاء کرد.

العالم ـ عراق 

انجمن میهنی جنبش تغییر در نشست روز چهارشنبه خود تصمیم گرفت از کابینه کنونی کردستان عراق که از سوی معترضین کرد عراقی عامل بحران کنونی شناخته می شود، به طور رسمی خارج شود.
این انجمن همچنین از دکتر یوسف محمد رئیس کنونی پارلمان کردستان عراق نیز که از جنبش تغییر است خواست استعفای رسمی خود را اعلام کند که بدنبال این نشست با صدور بیانیه ای ریاست پارلمان این منطقه نیز از سمت خود استعفاء کرد.
جماعت اسلامی کردستان عراق نیز در حمایت از تصمیم جنبش تغییر اعلام کرد این حزب نیز از کابینه کنونی کردستان عراق کناره گیری می کند.
با خروج این دو حزب از کابینه، نیچروان بارزانی روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت.
جنبش تغییر همچنین تصمیم گرفت توافقنامه استراتژیک خود را با اتحادیه میهنی کردستان عراق به حالت تعلیق درآورد.
این در حالی است که نیروهای امنیتی در شهر اربیل به معترضینی که خواهان مجوز برای برپایی تجمع در روز پنج شنبه هستند مجوز نداد و تاکید کرد که با کسانی که به طور غیرقانونی دست به تجمع بزنند برخورد خواهد شد.
امروز چهارشنبه نیز معترضین در شهر رانیه در استان سلیمانیه عراق بعد از تشییع کشته شدگان دیروز مراکز حزبی وابسته به جنبش تغییر و حزب سوسیالیست را به آتش کشیدند.
روز گذشته نیز مراکز حزبی وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق به آتش کشیده شد.
به گزارش ایرنا، شهروندان کردستان عراق بدلیل آنچه نبود خدمات عمومی، فساد و سوء مدیریت در میان سوی احزاب حاکم اعلام می کنند، سه روز است که به خیابانها ریخته و خواهان منحل شدن تشکیلات کنونی او تشکیل دولت موقت هستند.
روشنفکران و روزنامه نگاران کرد عراقی اتخاذ سیاستهای یک جانبه توسط سران کردستان عراق در سالهای اخیر بخصوص اصرار بر برگزاری همه پرسی یکجانبه در این منطقه را عامل شکست های اخیر می دانند و خواهان کنار رفتن عاملان این شکستها هستند.
در جریان اعتراضات دو روز گذشته در شهرهای مختلف کردستان عراق دست کم 5 تن کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها