فرماندار کاليفرنيا حمله ترامپ به مهاجران را به چالش کشيد

فرماندار کاليفرنيا حمله ترامپ به مهاجران را به چالش کشيد
دوشنبه 4 دی 1396 - 17:51

به نقل از نشريه آمريکايي نيوزويک، فرماندار کاليفرنيا حمله ترامپ رئيس جمهور آمريکا به مهاجران را به چالش کشيد و بر خلاف نظر ترامپ، دو مهاجر را که قرار بود تبعيد شوند، مورد عفو قرار داد.

العالم - آمریکا

نشريه آمريکايي نيوزويک در پايگاه اينترنتي خود در تحليلي به قلم گريس گوارنيري نوشت: جري براون، فرماندار کاليفرنيا روز شنبه بر اساس سنت ديرينه پيش از تعطيلات سال نو، دو مرد کامبوجي را که محکوم به تبعيد شده بودند، عفو کرد.

براون با عفو اين دو نفر به جنگي که عليه اقدام دولت دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در سرکوب مهاجران غيرقانوني به راه انداخته است، ادامه داد.

فرماندار کاليفرنيا اعلام کرد ماني نث و روتاناک کونگ را که قرار بود در کريسمس از کشور اخراج شوند، عفو مي کند. فرمان عفو آنها درست در همان روزي اعلام شد که نيويورک تايمز گزارش داد ترامپ در يک جلسه غيرعلني در کاخ سفيد درباره مهاجران هائيتي و نيجريه سخنان ناخوشايندي بر زبان آورده است.

به گزارش سي ان ان، سارا هاکبي سندرز، سخنگوي کاخ سفيد در بيانيه اي اين گزارش را تکذيب کرد.

نث و کونگ در زمان کودکي به آمريکا آمده بودند اما به علت جرائمي که مرتکب شدند بايد به کامبوج تبعيد مي شدند. اقدام براون در عفو اين دو نفر نشانه ديگري براي دولت ترامپ است مبني بر اين که اين ايالت به شدت با سرکوب مهاجران مخالف است.
در ماه اکتبر، براون و مجلس قانونگذاري ايالت کاليفرنيا با تبديل کردن اين ايالت به مامني براي پناهندگان، قانون مهاجرت فدرال را به چالش کشيدند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها