واشنگتن‌پست گزارش داد؛

ترامپ در آستانه شکستن رکورد جدید

ترامپ در آستانه شکستن رکورد جدید
چهارشنبه 13 دی 1396 - 10:29

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن تا شب سال نوی میلادی، بیش از ۱۹۵۰ ادعای نادرست یا گمراه‌کننده را به زبان آورده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش واشنگتن‌پست؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از ابتدای تصدی این سمت تا یکم ژانویه سال نوی میلادی (2018) مجموع 1950 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده بیان کرده است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، ترامپ طی 347 روزی که از تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا می‌گذرد، به‌طور میانگین روزانه 5.6 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده بیان کرده است.

به این ترتیب، در حالی که تنها 18 روز دیگر تا پایان سال اول ریاست جمهوری ترامپ مانده است، وی در آستانه شکستن رکورد 2000 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده است.

در گزارش این نشریه آمریکایی آمده است که ترامپ به تکرار ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده خود تمایل ویژه‌ای دارد؛ به گونه‌ای که بیش از 60 مورد ادعای نادرست یا گمراه‌کننده را سه بار یا بیشتر تکرار کرده است.

طبق این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ تنها طی مصاحبه نیم‌ساعته‌ای (30 دقیقه‌ای) که پیش از تعطیلات سال نوی میلادی با نشریه نیویورک‌تایمز داشته است، دستکم 24 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده را به زبان آورده است.

یکی از ادعاهای ترامپ مربوط به قانون خدمات درمانی مصوب دوره دولت قبل است که همواره از «مرگ» آن سخن می‌گوید. با این حال، دفتر بودجه کنگره می‌گوید علیرغم مسائل ایجاد شده، این قانون تا آینده‌ای قابل پیش‌بینی همچنان پایدار و برقرار خواهد بود.

ترامپ همچنین به کرات از تصمیماتی که در دولت پیشین گرفته شده و منافع اقتصادی و تجاری آن در دوره وی به ثمر نشسته است، به عنوان مواردی که محصول تدبیر وی است نام می‌برد. ترامپ بیش از 61 بار مدعی شده است که سرمایه‌گذاری‌هایی را جذب کرده و فرصت‌های شغلی را ایجاد کرده است که پیش از ریاست جمهوری وی خبر آن اعلام شده است.

ترامپ همچنین 53 مرتبه درباره لایحه کاهش مالیاتی پیشنهادی دولت خود سخن گفته است و آن را بزرگترین کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکا توصیف کرده است؛ وی همچنین گفته است که آمریکایی‌ها بیش از هر ملت دیگری مالیات پرداخت می‌کنند؛ اما واقعیت این است که ادعای اول گمراه‌کننده و ادعای دوم نادرست است.

به گزارش تسنیم به نقل از واشنگتن پست، ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا به صورت مکرر به هوادارانش می‌گفت که نرخ بیکاری در آمریکا در واقع 42 درصد است و آمارهای رسمی دروغ هستند؛ اما پس از رسیدن به ریاست جمهوری 46 مرتبه به وجود پایین‌ترین نرخ بیکاری طی 17 سال گذشته در آمریکا اشاره کرده است. این درحالی است که هنگام انتخاب ترامپ، نرخ بیکاری برابر با 4.6 درصد بود که پایین‌ترین میزان طی 10 سال پیش از آن بود.

ترامپ همچنین 85 بار از رشد بازار سهام سخن گفته است؛ علیرغم اینکه طی کارزار تبلیغاتی خود به دفعات از «حباب» بازار سهام سخن گفته بود که در صورت افزایش نرخ ارز از سوی بانک مرکزی آمریکا، به سرعت دچار ریزش می‌شود. اما با وجود اینکه بانک مرکزی نرخ ارزش را از زمان انتخاب ترامپ سه مرتبه افزایش داده است، بازار سهام کاهشی نداشته و بالعکس به افزایش خود ادامه داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها