مدیر کل آژانس بین‌المللی:

درباره نشر اطلاعات محرمانه ایران تحقیق خواهد شد

درباره نشر اطلاعات محرمانه ایران تحقیق خواهد شد
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 18:07

مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با بيان اينکه نشر اطلاعات محرمانه فعاليت هسته‌اي ايران به ترور دانشمندان اين کشور منجر شد تاکيد کرد درباره اين مسئله تحقيق خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در گفت‌و‌گو با «سعید جلیلی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در تهران، تاکید کرد درباره نشر اطلاعات از آژانس که به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران منجر شد تحقیق خواهد شد.
وی گفت‌و‌گو با دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان را مثبت و بسیار سودمند توصیف کرد.
سعید جلیلی نیز در این گفت‌وگو سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران را با آژانس در زمینه خلع سلاح هسته‌ای به اطلاع وی رساند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال آژانس که معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را نیز امضا کرده است و با توجه به توانمندی‌هایی که در اختیار دارد برای ادامه همکاری با آژانس آماده است.
وی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از آژانس در دفاع از حق کشورهای عضو در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و محقق ساختن شعار خلق سلاح هسته‌ای و مقابله با گسترش آن در جهان حمایت می‌کند.
 بر اساس این گزارش، جلیلی در دیدار خود با آمانو تاکید کرد پایبندی آژانس به دفاع از اعضای خود در حفظ حقوقشان به تقویت استقلال آژانس و تقویت جایگاه آن در جامعه جهانی منجر خواهد شد.
یوکیا آمانو که دیدار‌ها و گفت‌و‌گوهای گسترده‌ای با مسوولان ایرانی داشت همچنین اعلام کرد آژانس مسوولیت واضح و روشنی در حفظ محرمانه ماندن اطلاعات اعضای خود دارد به ویژه پس از آنکه درز اطلاعات محرمانه درباره برنامه هسته‌ای ایران و قرار گرفتن آن در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه به ترور دانشمندان ایرانی منجر شد.
وی گفت: تعهد می‌کنم که موضوعات باقی‌مانده در چارچوب مذاکره حل و فصل شوند. بی‌شک پیشرفت در گفت‌و‌گوهای تهران، تاثیری مثبت بر گفت‌و‌گوهای ایران با گروه ۵+۱ در بغداد خواهد گذاشت. هر چند موضوعات این دو گفت‌و‌گو به یکدیگر مرتبط نیستند اما بر یکدیگر تاثیرگذار خواهند بود.
آمانو و هیئت همراه، همچنین با «فریدون عباسی»، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت‌و‌گو کرد و مسائل در این دیدار به طور مفصل و صریح بازگو شد. طرف ایرانی در این گفت‌وگو‌ها پیشنهاداتی برای برطرف شدن تردید‌ها و گسترش همکاری میان ایران و آژانس ارائه کرد.
۲۲-۰۹: ۳۲

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها