عبدالمنعم ابوالفتوح اعلام کرد:

تقلب گسترده‌ای در انتخابات مصر شده است

   تقلب گسترده‌ای در انتخابات مصر شده است
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 14:01

نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري مصر تاکيد کرد در انتخابات رياست جمهوري اخير مصر تقلب گسترده‌اي صورت گرفته است.

به گزارش شبکه خبری العالم، عبدالمنعم ابوالفتوح، از نامزدهای ریاست جمهوری مصر، با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در قاهره تاکید کرد صندوق‌های رای گیری از ساعت ۹ شب چهارشنبه تا ساعت ۸ صبح پنج شنبه از دید نمایندگان نامزدهای انتخابات پنهان شده بود و این امر روند انتخابات را به بیراهه کشانده است.

ابوالفتوح گفت دستگاه‌های امنیتی، نمایندگان نامزد‌ها را از شعب‌ اخذ رای بیرون کردند و کسی نمی‌داند که در نبود نمایندگان نامزدها چه اتفاقی روی داده است. بنابراین، کمیسیون عالی انتخابات و دستگاه‌های امنیتی مسئول این تخلف بزرگ هستند.

ابوالفتوح با اشاره تلویحی به تلاش برخی از نامزدهای حامی غرب و رژیم صهیونیستی که آراء مردم مصر را خریداری می‌کردند تصریح کرد در جریان برگزاری انتخابات و پیش از آن باقیمانده‌های رژیم گذشته به خرید آراء زیادی از شهروندان اقدام کردند. آن‌ها از فقر مردم مصری در این باره سوء استفاده کردند. از این رو، ما در این باره شکایت خود را ارائه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد در گذشته گفته بودم که اگر انتخابات سالم برگزار شود، نتیجه آن را خواهم پذیرفت. اما اگر حتی من را نیز در این انتخابات برنده اعلام می‌کردند، به آن اعتراض می‌کردم زیراچرا که تقلب گسترده‌ای در آن صورت گرفته است.

در روزهای اخیر برخی از شخصیت‌ها و منابع مطلع مصری اعلام کردند نهادهای دولتی دستوراتی بر ضرورت رای به احمد شفیق، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک، صادر کرده بودند و بازماندگان رژیم سابق و حزب ملی منحل سابق نیز برای جمع‌آوری رای برای احمد شفیق تلاش و به خرید آراء اقدام می‌کرد.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها