اولين مصاحبه نبيل رجب با العالم پس از آزادي

اولين مصاحبه نبيل رجب با العالم پس از آزادي
سه شنبه 9 خرداد 1391 - 16:08

منامه (العالم) - رييس مركز حقوق بشر بحرين كه با سپردن وثيقه آزاد شده است، در اولين مصاحبه خود پس از آزادي در گفت وگو با العالم، جلوگيري از فعاليت وي در زمينه دفاع از محرومان را دليل بازداشت خويش بيان كرد.

 نبيل رجب عصر سه شنبه اظهار داشت: بازداشت وي از سوي نيروهاي رژيم آل خليفه در راستاي تلاش ها براي بازداشتن او از فعاليت در زمينه دفاع از محرومان بوده است.

دفاع از آزادي هاي مدني را ادامه مي دهم

رييس مركز حقوق بشر بحرين پس از آزادي گفت: بازداشت وي از سوي نيروهاي رژيم آل خليفه نه تنها از عزم و اراده او نكاسته است ، بلكه بر عزم وي به ادامه فعاليت حقوقي و دفاع از آزادي هاي مدني مردم بحرين افزوده است.

وي اظهار داشت: بازداشت من به دو دليل صورت گرفته است كه يكي از اين موارد به تجمع ها مربوط مي شود و ديگري به شكايت شخصي من از وزير كشور به دليل مطالبي كه درشبكه تويتر منتشر كرده بودم.
 
احتمال صدور حكم حبس براي نبيل رجب

رجب در ادامه گفت: محاكمه وي هنوز تمام نشده است و احتمال دارد كه حكم حبسي به مدت 5 يا 6 سال و يا كمتر براي وي صادر شود.

وي صدور حكم حبس براي خود را كم اهميت دانست و افزود: زماني كه به فعاليت حقوقي در زمينه دفاع از مردم اقدام كردم ، همه اين احتمالات را درنظر گرفتم.

مردم بحرين با رژيم ديكتاتور و سركوبگر مواجه هستند

رييس مركز حقوق بشر بحرين خاطرنشان كرد: فعاليت حقوقي خود را در دفاع از محرومان با علم به اين كه با يك رژيم سركوبگر ديكتاتوري روبرو هستيم كه به اقدامات ظالمانه و سركوبگرانه عليه مردم بحرين در طي ده ها سال گذشته اقدام كرده است، آغاز كردم و مبارزه با چنين رژيم هايي آسان نيست.

رجب در باره بازجويي هاي زمان بازداشت و طرفي كه از او بازجويي كرده است، گفت: در مدت بازداشت برخورد ماموران با من موجه بود ولي بازجويي از من براساس مطالبي بود كه در شبكه تويتر منتشر كرده بودم و رژيم بحرين آن را اهانتي به خود تلقي كرده بود.

وي گفت: من از همكاري با بازجويان بر اين اساس كه بازجويي هاي آنان با انگيزه هاي سياسي است ، خودداري كردم.

بازداشت نبيل رجب به جرم انتقاد

رجب علت اصلي بازداشت خود از سوي نيروهاي رژيم بحرين را انتقاد از شخصيت هاي سياسي و حاكم بحرين و نخست وزير اين كشور دانست و افزود: من در اين جا تاكيد مي كنم كه در هيچ بازجويي فريبكارانه اي شركت نخواهم كرد.

تشويق مردم بحرين براي ايستادگي در برابر استبداد

وي درباره اظهاراتي كه در شبكه تويتر منتشر كرده و پيام وي از اين سخنان گفت: من مردم را به دفاع از حقوق خود تشويق مي كنم و از آنان مي خواهم با حضور در خيابان ها و برگزاري تظاهرات و راهپيمايي، اعتراض خود را به رژيم حاكم نشان دهند و در برابر استبداد و سركوبگري هاي اين رژيم بايستند و با ظلم و استبداد مقابله نمايند و اين پيامي آشكار از طرف من به مردم است.

رجب تاكيد كرد كه عليرغم اقدامات سركوبگرانه و فشارها و بازداشت ها از سوي رژيم آل خليفه همچنان به فعاليت خود دراين زمينه ادامه مي دهد .

وي خاطرنشان كرد كه بازداشت براي من مهم نيست زيرا كه تاوان دفاع از حقوق بشر و آزادي است كه براي رسيدن به آن تلاش مي كنيم.

رژيم ديكتاتور بحرين حاضر به مذاكره نيست

رجب افزود: ما براي فراهم كردن زندگي بهتر براي خود و براي نسل هاي آينده تلاش مي كنيم و رژيم ديكتاتوري كه از ده ها سال پيش به همين شيوه بر كشور حكومت كرده است، حاضر به نشستن پاي ميز مذاكره نيست و اين همان چيزي است كه ما خواهان آن هستيم .

وي تاكيد كرد كه رژيم آل خليفه از رژيم آل سعود و مزدوران اين كشور براي سركوب مردم كمك مي گيرد در حالي كه بايد با مخالفان بر سر ميز مذاكره بنشيند و با آن ها بر سر مسايل مورد اختلاف گفت وگو كند.

سركوب مردم و اقدامات نظامي كمكي به رژيم بحرين نمي كند

رييس مركز حقوق بشر بحرين خاطرنشان كرد: اقدامات نظامي و امنيتي و كمك گرفتن از خارجي ها براي مقابله با مطالبات مردم، فايده اي براي رژيم حاكم بحرين نخواهد داشت.

رجب درباره علت آزادي خود در اين برهه، با وجود پافشاري رژيم آل خليفه بر بازداشت و محاكمه فعالان حقوقي و معترضان گفت: كسي كه تصميم بازداشت مرا اتخاذ كرده ، تصميمش اشتباه بوده است.

وي انتقاد هيات ها و سازمان ها و رسانه هاي بين المللي از رژيم بحرين را موجب خدشه دار شدن وجهه اين رژيم دانست و افزود: رژيم آل خليفه نتوانسته است موضع من و ساير فعالان و معترضان را تغيير دهد زيرا رژيمي بي منطق و سركوبگر است و بايد در برابر آن مقاومت كرد.

رييس مركز حقوق بشر بحرين در باره همزمان شدن آزادي وي ب

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها