احداث تأسیسات جدید نظامی در ساحل ترکمنی خزر

احداث تأسیسات جدید نظامی در ساحل ترکمنی خزر
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 12:37

رئیس جمهور ترکمنستان با سفر به استان «بالکان» و ساحل ترکمنی دریای خزر طرح‌های جدید نظامی این کشور را بررسی کرد.

العالم- آسیا 

در عشق‌آباد، «قربانقلی بردیمحمداف» رئیس جمهور ترکمنستان به همراه اعضای ارشد شورای امنیت ملی به شهر «ترکمنباشی» واقع در ساحل ترکمنی دریای خزر سفر کرد.

در این سفر بردی‌محمداف ماکت و طرح‌های جدید تأسیسات نظامی که قرار است در سواحل ترکمنی دریای خزر احداث شود را بررسی و پس از آشنایی با ویژگی‌های آنها، برخی ملاحظات خود را جهت اجرای بهتر آنها ارائه داد.

براساس این گزارش رئیس جمهور ترکمنستان که همزمان فرمانده کل قوا و نیروهای مسلح این کشور است، بر تکمیل بنیه فنی و تجهیزاتی نیروهای دریایی این کشور تأکید کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان در این‌باره‌ گفت: دولت ترکمنستان در آینده نیز بنیه فنی و تجهیزاتی نیروهای مسلح از جمله نیروهای دریای و گارد ساحلی و مرزبانی دریایی و نیز وضعیت معیشتی افسران و نظامیان را بیش از پیش ارتقا خواهد داد.

وی با اشاره به جنبه صرفا دفاعی دکترین نظامی این کشور، گفت: تقویت وضعیت دریای خزر به عنوان دریای دوستی و حسن همجواری یک امر ضروری است و نیروهای مرزبانی این کشور باید از صلح و آرامش صیانت کنند.

بردی‌محمداف اضافه کرد: «عشق‌آباد» همواره از سیاست‌های صلح جویی و صلح طلبی سازنده تبعیت کرده‌ و ترکمنستان بی‌طرف و دکترین نظامی آن در جهت تأمین صلح و آرامش در کشور و نیز تأمین رفاه و زندگی سازنده مردم این کشور اجرا می‌شود.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین در این سفر به ساحل ترکمنی دریای خزر جلسه نوبتی و سیار شورای امنیت ملی این کشور را نیز برگزار کرد و در جریان آن اعضای ارشد این شورا گزارش‌هایی از عملکرد ماه گذشته میلادی که اولین ماه سال جدید در این کشور است، ارائه دادند.

رئیس جمهور ترکمنستان در پایان این جلسه «یایلیم بردی‌اف» وزیر دفاع که همزمان دبیر شورای امنیت ملی این کشور است، به دلیل اجرای نامطلوب وظایف محوله و نیز نواقص سرداده در کار  مورد سرزنش و انتقاد رسمی قرار داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها