اردوغان: می دانیم چه کسانی برای هدف قرار دادن تانک های ترکیه سلاح داده اند

اردوغان: می دانیم چه کسانی برای هدف قرار دادن تانک های ترکیه سلاح داده اند
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 11:27

درعملیات نیروهای ترکیه در منطقه عفرین واقع درشمال سوریه، دو سرباز ترک کشته شدند که به این ترتیب شمار سربازانی که از ابتدای عملیات کشته شدند به 16 نفر و زخمی ها نیز به 15 نفر افزایش یافت

العالم - تركيه

"رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه گفت: آنکارا می داند چه کسانی برای هدف قرار دادن تانک های ترکیه در عفرین سلاح در اختیار کردها قرار داده اند.

گفتنی است؛ رسانه‌های ترکیه اعلام کردند رئیس جمهور این کشور شخصا بر عملیات در عفرین سوریه نظارت دارد. 

شبکه تلویزیونی الاخباریه گزارش داد: روزنامه‌های ترکیه تاکید کردند رجب طیب اردوغان شخصا بر ارتکاب فجیع‌ترین جنایت‌های انسانی، کشتار مردم و هدف قرار دادن آثار تاریخی در منطقه عفرین سوریه نظارت دارد.

روزنامه صباح ترکیه تصویری از اردوغان منتشر و اعلام کرد این تصویر مربوط به بازدید وی از پایگاه چهاردهم پهپاد‌های ارتش در استان باتمان در جنوب شرق ترکیه است. در این تصاویر دیده می‌شود که اردوغان در حال امضا زدن بر روی بدنه یکی از پهپاد‌هایی است که برای عملیات جنایتکارانه علیه مردم یا آثار باستانی عفرین آماده پرواز است. 

رسانه‌های مخالف دولت ترکیه اعلام کردند دیدار‌های پیاپی اردوغان و فرزندش از پایگاه‌های نظامی که جنگنده‌ها و پهپاد‌ها از آنجا به سوی سوریه پرواز می‌کنند یا موشک از آن‌ها شلیک می‌شود، با هدف سرپوش گذاشتن بر خسارت‌های مالی و تلفات انسانی ارتش و بالا بردن روحیه نظامیان این کشور و گروه‌های مسلح تحت امرش صورت می‌گیرد. 

نظارت شخصی اردوغان بر ارتکاب جنایت در حق مردم عفرین و نابود کردن آثار تاریخی منطقه لکه سیاه دیگری در پرونده وی در حمایت از تروریسم است که به گفته شمار زیادی از فرهیختگان ترکیه هزینه آن را آنکارا و ملت ترکیه در آینده‌ای نزدیک پرداخت خواهند کرد.

217

پربیننده ترین خبرها