ماتیس: نزدیکی دو کره به معنای شکاف میان واشنگتن و سئول نیست

دوشنبه 23 بهمن 1396 - 04:21

وزیر دفاع آمریکا گفت هنوز با قطعیت نمی توان گفت که نزدیکی دو کره در جریان برگزاری بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ می تواند فرصتی برای صلح در شبه جزیره کره ایجاد کند.

العالم -آمریکا

به گزارش آسوشیتدپرس از رم، جیمز ماتیس در عین حال ایجاد هرگونه شکاف میان واشنگتن و سئول در پی گرم شدن موقت روابط میان دو کره را رد کرد.

اظهارات ماتیس پس از آن صورت گرفت که خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی شرکت کرده بود. مون جائه این رئیس جمهور این کشور را به سفر به پیونگ یانگ دعوت کرد.

مون هنوز به دعوت کیم پاسخ رسمی نداده است هرچند وی قبلا گفته بود اگر دیدارش از کره شمالی به پایان دادن به برنامه هسته ای و دهه ها تخاصم و تهدید میان دو کره کمک کند حاضر به سفر به پیونگ یانگ است.

ماتیس گفت به نظر نمی رسد استفاده از بازی های المپیک برای نزدیکی دو کشور انتخابی پایدار باشد و پس از اتمام این بازی ها شاهد تداوم چنین روندی باشیم.

ماتیس که در حضور خبرنگارانی که در سفر یک هفته ای به اروپا وی را همراهی می کنند سخن می گفت گفت تصمیم کره شمالی به برگزاری یک رژه نظامی با حضور موشک های بالستیک این کشور با هرگونه پیام مبنی بر ذوب شدن یخ روابط دو کره در تضاد است.

ماتیس گفت در دیدار ماه ژانویه با وزیر دفاع کره جنوبی دوطرف با قطعیت اعلام کردند هیچ چیزی نمی تواند میان دو کشور شکاف بیندازد.

ماتیس قرار است در رم با وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ملاقات کند. وی در ادامه در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل و سپس کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها