نماینده بحرینی: معترضان "تروریست" هستند

نماینده بحرینی: معترضان
يکشنبه 21 خرداد 1391 - 15:22

نماينده پارلمان بحرين با ادعاي اينکه تخريب مساجد در اين کشور به دليل نداشتن مجوز صورت گرفته، تظاهرکنندگان در اين کشور را تروريست ناميد.

"شیخ عبدالسلام" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم مدعی شد: تخریب برخی مساجد در بحرین، سال قبل به دلیل نداشتن مجوز صورت گرفت، ولی پس از صدور گزارش کمیته "بسیونی"، دولت طبق توصیه های این کمیته تصمیم به بازسازی این مساجد گرفت که  تا کنون چند مسجد ساخته شده و همچنین مجوزهایی برای زمین ها جهت ساخت مسجد صادر شده است.

ادعای این نماینده بحرینی درحالی مطرح می شود که نیروهای رژیم آل خلیفه با کمک اشغالگران سعودی پس از گسترش خیزش مردم در سال گذشته، برای آنکه بین شیعیان و سنی ها درگیری ایجاد کنند، و اعتراضات و راهپیمایی های مردم را فرقه ای نشان دهند، دست به تخریب گسترده مساجد و حسینیه شیعیان زده و حتی قرآنها را در مساجد به آتش کشیدند.

با وجود گذشت بیش از یک سال از تخریب مساجد و توصیه کمیته حقیقت یاب به ریاست  قاضی "شریف بسیونی" برای بازسازی مساجدی که طبق اسناد متولیان آن دارای مدارک و اسناد کاملا قانونی و حتی برخی از آنها از مساجد تاریخی بحرین بودند، طبق اذعان خود بحرینی ها هنوز هیچکدام از این مساجد بازسازی نشده است.

شیخ عبدالسلام در ادامه این مصاحبه تظاهرکنندگان و مخالفان در بحرین را "تروریست" توصیف کرد و گفت: دولت و نیروهای امنیتی در برابر این تظاهرکنندگان که نیروهای امنیتی را با بمب های آتش زا هدف قرار می دهند، خویشتن داری می کنند؛ و کودکان، زنان و منازل و مساجد را هدف قرار نمی دهند.

شلیک گاز سمی و اشک آور به داخل منازل و مساجد، هدف قرار دادن شهروندان و تظاهرکنندگان با گلوله، و شکنجه بازداشت شدگان زن و مرد  و کودک در زندانهای آل خلیفه، طبق اذعان سازمانهای مدافع حقوق بشر به مسأله ای روزمره در بحرین تبدیل شده است.

tt-10-14:40      



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها