سیاستمدار تونسی: انقلاب ایران، انقلابی به معنای واقعی کلمه

سیاستمدار تونسی: انقلاب ایران، انقلابی به معنای واقعی کلمه
يکشنبه 21 خرداد 1391 - 17:56

رئيس حزب عدالت و توسعه تونس، انقلاب اسلامي ايران را انقلاب به معناي واقعي کلمه توصيف کرد.

"محمد صالح الحيدري" در حاشیه همایشی که تحت عنوان "تجربه ایران؛ انتقال از انقلاب به کشورداری" در سفارتخانه ایران در تونس برگزار شد، به خبرنگار العالم گفت: انقلاب ايران انقلابي به معناي واقعي كلمه است، زیرا در سایه رهبري و مرجعيت معنوي، و با پیروی از تعالیم اسلام، صفوف ملت را متحد ساخت.

وی افزود: این وحدت موجب شد که مردم ایران از امام خمینی (ره) تبعیت و پیروی کنند و اوضاع کشورشان را تغییر دهند.

پيمان جبلّي سفير ايران در تونس نیز به خبرنگار العالم گفت: ما مرحله انقلاب اسلامي و مرحله انتقال از انقلاب به تاسيس نظام و دولت مبتني بر اين انقلاب كه به اهداف آن و آرمانهاي ملت ايران وفادار باشد، تجربه كرده ايم.

وي افزود: در اين مرحله حساس تاريخي كه ملتهای عربی درحال انقلاب هستند، بسیار مهم است كه آنها چگونگي انتقال از انقلاب به كشورداري را بررسي كنند.

"محمد القوماني" سخنگوي حزب اصلاح و توسعه تونس هم در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: تونس هم اكنون در مرحله انتقال از انقلاب به كشورداري با مشکلاتی روبرو است؛ انقلاب آسان نبود اما دشوارتر از آن حفظ انقلاب و تحقق اهداف آن است.

شركت كنندگان در اين همايش تاكيد انقلاب اسلامي ايران بر هويت اسلامي را عامل بزرگ موفقيت آن دانستند، و با اشاره به مفهوم وحدت بخش اسلام، بر ضرورت اهميت دادن به اين مفهوم در بقيه تجربه هاي عربي تاكيد كردند.

MKH-10-12:13



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها