اختلاف یاران آمریکا بر سر داعشی‌های بازداشتی در سوریه

اختلاف یاران آمریکا بر سر داعشی‌های بازداشتی در سوریه
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 01:13

کشورهای متحد آمریکا در مبارزه با داعش روز سه شنبه نتوانستند به توافقی نهایی بر سر نحوه رفتار با اعضای خارجی داعش که در سوریه دستگیر شده اند دست یابند و اگر این افراد از دست عدالت بگریزند خطر بزرگی در بر خواهند داشت.

 

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز گزارش داد: نشست رم که در آن ده ها نفر از وزرای دفاع کشورها شرکت داشتند بدون هیچ توافقی درباره نحوه برخورد با صدها خارجی دستگیرشده توسط گروه موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک پایان یافت. این گروه متحد آمریکا در سوریه است.

هیات آمریکا در این نشست که در پشت درهای بسته برگزار شد امیدوار بود متحدانش را قانع کند که مسؤولیت بیشتری در قبال نیروهای خارجی بر عهده بگیرند. ریاست این هیات را جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بر عهده داشت.

یکی از گزینه هایی که در این نشست بررسی شد بازگرداندن و محاکمه این افراد در کشورهای اصلی خودشان بود اما متحدان غربی آمریکا علاقمندی چندانی به این پیشنهاد نشان ندادند.

ماتیس در گفتگو با خبرنگاران گفت این مساله حل و فصل نشد و هنوز در حال بررسی است. یکی از گام هایی که در حال بررسی است بازگرداندن این افراد به کشورهای اصلی خودشان است.

وی گفت مسایل مربوط به این افراد باید با دقت بررسی شود.

مقامات فرانسه بارها گفته اند فرانسوی های دستگیرشده در سوریه باید توسط مقامات محلی محاکمه شوند و فرانسه قصد ندارد آنها را به این کشور باز گرداند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها