آخرین وضعیت «جعبه‌سیاه» هواپیمای سقوط‌کرده یاسوج

آخرین وضعیت «جعبه‌سیاه» هواپیمای سقوط‌کرده یاسوج
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 11:31

نماینده مردم «بویراحمر و دنا» در مجلس گفت: با نقطه‌زنی‌هایی که انجام شد محل جعبه سیاه مشخص شده منتها این جعبه سیاه در زیر برف مدفون است.

العالم _ ایران 

 یک نماینده مجلس آخرین جزئیات از کشف جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج را تشریح کرد.

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمر و دنا با اشاره به آخرین جزئیات از دستیابی به جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات دنا گفت: در یکی دو روز گذشته شرایط جوی ناپایداری در منطقه حادثه دیده وجود داشت که این شرایط توام با برف و بوران شدید بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه ارتفاع برف در منطقه حادثه دیده به بیش از ۲ متر افزایش یافته است. افزود: به دلیل اینکه دسترسی به محل حادثه، از پایین دست در شرایط معمول بیش از ۷ الی ۸ ساعت طول می‌کشید و شرایط برفی منطقه قطعاً این مسافت را مضاعف می‌کرد، هماهنگی با دستگاه‌های امدادرسانی منطقه از جمله ارتش و سپاه انجام و مقرر شد که موقعیت‌هایی از سوی این دوستان از محل حادثه‌دیده شناسایی شود تا به محل حادثه از نظر زمینی نزدیک‌تر شویم و امکان فرود هلی‌کوپتر در آن منطقه هم فراهم شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خوشبختانه این مسیریابی و نقطه‌یابی تاحدودی انجام شده و علی‌رغم شرایط جوی، عملیات شناسایی بحمدالله از طریق امدادگران و نیرهای مخصوص صورت گرفته است.

زارعی افزود: قطعاً با مساعد شدن هوا امیدواریم عملیات هلی‌برن نیروهای مخصوص به محل‌های نزدیک به محل حادثه انجام شود تا این افراد بتوانند کمپ ایجاد کنندو در آنجا مستقر شوند و به راحتی به محل حادثه دسترسی داشته باشند تا از این طریق بحمدالله انتقال اجساد از طریق هلی‌کوپتر صورت پذیرد.

نماینده مردم بویر احمر و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به موازارت انتقال اجساد قطعاً یکی از موضوعات مهم پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما است، بیان داشت: همان‌طور که عرض کردیم با نقطه‌زنی‌هایی که انجام شد محل جعبه سیاه مشخص است منتها این جعبه در زیر برف مدفون است و با توجه به بارش برف اخیر ارتفاع برف به بیش از ۲ متر رسیده، بنابراین طبیعی است که در آن شرایط دمایی یعنی دمای منهای ۳۰ درجه قطعاً آن لایه برف دچار یخ‌زدگی شدید شود و شکافتن و باز کردن برف و یخ کار را مقداری سخت کند.

زارعی اظهار داشت: امیدواریم در یک الی دو روزی که شرایط جوی خوب خواهد بود بتوانیم هم انتقال اجساد را دنبال کنیم و هم به جعبه سیاه دسترسی پیدا کنیم.

این نماینده مجلس گفت: نقطه‌زنی فقط در حد این است که نشان دهد این جعبه سیاه کجاست. به هرحال امیدواریم جعبه سیاه پیدا شود.

وی تأکید کرد: بعید است امروز بتوانیم جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده را پیدا کنیم، اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

میزان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها