امارات مانع از پهلو گرفتن کشتی حامل دستمزد کارمندان یمنی می شود

امارات مانع از پهلو گرفتن کشتی حامل دستمزد کارمندان یمنی می شود
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 22:28

اسوشیتدپرس گزارش داد؛ امارات مانع ورود کشتی هایی به بندر عدن شد؛ این کشتی ها حامل 680 میلیون دلار برای پرداخت حقوق ودستمزد ها بود

العالم - یمن

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز چهارشنبه به نقل از مقام‌های یمنی نوشته است که امارات متحده عربی از پهلو گرفتن یک کشتی حامل حدود ۱۷۰ میلیارد ریال یمنی (۶۸۰ میلیون دلار) در بندر «عدن» واقع در جنوب یمن جلوگیری کرده است.

این مقام‌ها که به دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» وابسته هستند و خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به این خبرگزاری گفته‌اند که این مبلغ قرار بوده برای پرداخت حقوق کارمندان دستگاه‌های دولتی یمن که بیش از یک سال حقوق دریافت نکرده‌اند، هزینه شود.

عدن مانند اغلب دیگر بنادر جنوب یمن تحت کنترل امارات قرار دارد. این کشور به همراه عربستان و دیگر کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف تحت رهبری ریاض، ماه‌هاست محاصره‌ای همه‌جانبه علیه یمن اعمال کرده‌اند و بر ورود و خروج کالا و کشتی به این کشور نظارت می‌کنند.

علاوه بر بنادر، چندین فرودگاه یمن هم تحت کنترل امارات است. یکی از مقام‌های مورد استناد آسوشیتدپرس گفته امارات پیش از این از فرود هواپیمایی که حامل مبلغ حقوق کارمندان یمنی بود هم جلوگیری کرده است.

هادی یک سال پیش مقر بانک مرکزی این کشور را از صنعا، پایتخت یمن که تحت کنترل انقلابیون است، به عدم منتقل کرد. وی که پیش از آغاز بحران یمن استعفا کرده بود، اما همچنان خود را «رئیس‌جمهور قانونی» می‌خواند، متهم است که منابع مالی دولت، از جمله دستمزد کارمندان را در حساب‌های شخصی ذخیره کرده و از آن‌ها استفاده می‌کند.

امارات هنوز به خبر آسوشیتدپرس واکنشی نشان نداده است.

محاصره همه‌جانبه یمن موجب شده تا یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی ده‌های اخیر در این کشور شکل گیرد. روزنامه «نیویورک‌تایمز» پارسال با اشاره به قطحی گسترده و شیوع بیماری‌های واگیر از جمله وبا در این کشور، بحران یمن را «بزرگترین بحران بشری جهان» و «مرگی تدریجی» توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها