مسکو: بیش از 300 غیرنظامی از غوطه شرقی دمشق خارج شدند

مسکو: بیش از 300 غیرنظامی از غوطه شرقی دمشق خارج شدند
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 12:38

مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه از خروج بیش از 300 غیرنظامی از منطقه غوطه شرقی دمشق به دنبال توافق با گروه‌های مسلح و بازگشایی گذرگاه‌های انسانی خبر داد.

العالم-سوریه

 «سرگئی زولاتوخین» سخنگوی مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه که تحت نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت می‌کند، امروز چهارشنبه اعلام کرد، از زمان بازگشایی گذرگاه انسانی در غوطه شرقی بیش از 300 غیرنظامی این منطقه را ترک کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، این نظامی ارشد روس افزود، تعداد اعتراضات جمعی غیرنظامیان علیه تروریست‌های مسلح در غوطه شرقی که خواستار خروج از این منطقه شده‌اند، رو به افزایش است.

زولاتوخین همچنین گفت، مقامات این مرکز روسی به همراه فرماندهان ارتش سوریه مذاکره با گروه‌های مسلح به منظور گرفتن مجوز خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی را ادامه می‌دهند.

عصر روز سه‌شنبه منابع روس اعلام کردند، دو گروه از غیرنظامیان شهر «دوما» در غوطه شرقی از طریق راه خروج‌های انسانی ایجاد شده به گذرگاه «الوافدین» منتقل شدند تا نهایتا تعداد کسانی که در این روز این منطقه را ترک کرده‌اند، به 100 نفر برسد.

این سومین باری بود که عمیات تخلیه غیرنظامیان در غوطه شرقی صورت می‌گرفت، در بار اول 52 نفر و در بار دوم 76 نفر از این منطقه خارج شده بودند.

روز دوشنبه 12 مارس (21 اسفندماه) گروهک «جیش‌الاسلام» اعلام کرد با نظارت سازمان ملل به توافقی با روسیه دست پیدا کرده تا بر اساس آن، مجروحان از غوطه شرقی توسط ارتش سوریه و در چند نوبت تخلیه شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها