سعد حريری : لبنان نيروی بيشتری در مرزهای جنوبی خود مستقر می كند

سعد حريری : لبنان نيروی بيشتری در مرزهای جنوبی خود مستقر می كند
جمعه 25 اسفند 1396 - 04:54

نخست وزیر لبنان اعلام کرد کشورش قصد دارد حضور نظامی خود را در مرزهای جنوبی خود با فلسطین اشغالی تقویت کند. 

 سعد حریری روز پنجشنبه در کنفرانس بین المللی برای حمایت از لبنان در رم ایتالیا با تاکید بر اینکه  لبنان در تلاش برای دریافت کمک های مالی برای نیروهای مسلح این کشور است، گفت ارتش لبنان حضور نظامی خود را در مرزهای جنوبی کشوربا فلسطین اشغالی تقویت می کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، کنفرانس بین المللی رم با حضور 40 کشور با حضور آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد برگزار شد .
سعد حریری در این کنفرانس گفت: ما نیروهای بیشتری از ارتش لبنان را به مناطق مرزی جنوب کشور اعزام خواهیم کرد و قصد ما استقرار یگانی از نیروهای نمونه و ویژه در مناطق مرزی جنوب لبنان با اسرائیل است.
حریری تاکید کرد اسرائیل همچنان تهدید اصلی برای لبنان است.
وی خاطر نشان کرد: در حالی که ما به فکر راههای انتقال از حالت توقف اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه به حالت برقراری آتش بس پایدار و دایمی در جنوب لبنان هستیم ، اسرائیل همچنان برنامه های خود را برای احداث دیوار در مناطق مورد مناقشه میان طرفین در امتداد خط تماس مرزی  ( خط الازرق - خط آبی ) دنبال می کند ." 
 ارتش لبنان در جنگ سال 2006 میان اسرائیل و حزب الله مشارکت نداشت و از آن زمان تاکنون ارتش لبنان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار کمک های نظامی از آمریکا دریافت کرده است .
 ارتش لبنان در هفت سال گذشته همچنین از جانب نیروهای ویژه آمریکا پشیبانی شده و آموزش دیده است.
پس از پایان جنگ 33 روزه میان اسرائیل و حزب الله لبنان ،شورای امنیت سازمان ملل با استقرار 15 هزار سرباز لبنانی در مرزهای جنوب این کشور با اسرائیل موافقت کرده است .
جامعه بین المللی در تلاش برای تقویت توانایی ارتش و نیروهای امنیت داخلی این کشور در برابر حزب الله لبنان است.
نخست وزیر لبنان در سخنان خود در کنفرانس رم تاکید کرد لبنان به سیاست خویشتنداری ( بی طرفی ) خود در برابر مناقشات منطقه ای به ویژه جنگ داخلی سوریه متعهد است تا کشورش را که از شکاف ها و اختلاف های عمیق داخلی رنج می برد از بحرانهای منطقه ای دور نگه دارد.
 آنتونیو گوترش در حاشیه کنفرانس بین المللی رم به خبرنگاران گفت لحظه آن رسیده است تا جامعه جهانی حمایت کامل خود از لبنان را اعلام کند.
قرار است دو کنفرانس بین المللی بعدی درباره لبنان با هدف کمک به اقتصاد این کشور، مقابله با پیامدهای ناشی از جنگ داخلی سوریه بر لبنان و بحران آوارگان سوری در این کشور در پاریس و بروکسل برگزار شوند.
 کنفرانس بعدی درباره لبنان در ماه آوریل در پاریس برگزار خواهد شد ولبنان تلاش می کند سرمایه گذاری در تاسیسات زیربنایی این کشور به ارزش 16 میلیارد دلار را از کشورهای کمک کننده خارجی دریافت کند. 
 کنفرانس بعدی در بروکسل بلژیک و با هدف کمک به دولت لبنان  که حضور بیش از یک میلیون آواره سوری در لبنان هزینه های سنگینی را بر دولت این کشورتحمیل کرده است و تلاش برای کاهش این هزینه ها برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها