اوباما: انزوای کره شمالی مذاکره با این کشور را سخت می کند

اوباما: انزوای کره شمالی مذاکره با این کشور را سخت می کند
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 14:24

باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا امروز یکشنبه در ژاپن گفت که انزوای کره شمالی باعث می شود تا مسیر مذاکرات با این کشور دشوار شود.

العالم - آسیا

به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، وی تاکید کرد که هر چقدر فشار بر کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای با منزوی سازی این کشور در زمینه تجاری و تحریم سفر مقام های پیونگ یانگ همراه شود ، امتیاز گرفتن از کره شمالی سخت تر و گفت و گو با این کشور دشوار تر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که مذاکرات با کره شمالی با هدف غیراتمی کردن این کشور همین الان هم به دلیل تحریم های سرسختانه سخت و مشکل شده است.

وی در مجمع گروه های غیرانتفاعی ژاپن در تالار توکیو گفت که کره شمالی کشوری است که با نرم های بین المللی مرتبط نیست و در واقع از کل جهان جدا شده است و به همین سبب برای خلع سلاح هسته ای این کشور کار بسیار دشوار خواهد بود.

اوباما گفت که اگر همه کشورها از جمله چین و کره جنوبی و ژاپن با یکدیگر همکاری کنند می توان فشار بر کره شمالی را بیشتر کرد اما کار به تنهایی بسختی پیش خواهد رفت.

وی تلاش ها ، برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران موفق توصیف کرد و گفت این بخاطر آن بود که راه مذاکرات با ایران باز بود اما کره شمالی با تحریم های تجاری و اقتصادی و مسافرتی روبروست.

رییس جمهور سابق آمریکا با اشاره به اینکه اینها موانعی برای نتیجه گرفتن در مذاکرات به حساب می آید ، گفت: کره شمالی یک تهدید واقعی است ، اما دنیا خواستار حل صلح آمیز مساله هسته ای شبه جزیره کره است.

وی در مجمع گروه های غیرانتفاعی ژاپن از تقویت روابط نظامی آمریکا و ژاپن و اتحاد دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت که مساله هسته ای شبه جزیره کره اگر به طور مسالمت آمیز حل نشود برای بشریت فاجعه به بار خواهد آورد.

وی اعتراف کرد : تا وقتی که آمریکا و روسیه برای از بین بردن زرادخانه های هسته ای خود به توافق نرسند عاری سازی دنیا از سلاح های هسته ای کار دشواری خواهد بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها